صنعت خودروی آسیبدیده اروپا با چالشهایی از جمله تعرفههای واردات آمریکا، رقابت از سوی چین و دشواری در رعایت مقررات داخلی برای پذیرش خودروهای برقی مواجه است. خودروسازان، فروش خودروهای پلاگین هیبریدی را افزایش دادهاند تا با خودروهای مقرونبهصرفهتر و سودآورتر از خودروهای تمام برقی، استانداردهای آلایندگی را رعایت کنند. برندهای چینی همچنین از این فناوری برای به حداقل رساندن تاثیر تعرفههای اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی تولید چین و جلب نظر رانندگان اروپایی بدبین به چین استفاده کردهاند.
دادههای انجمن خودروسازان اروپا، نشان میدهد که فروش در اتحادیه اروپا، انگلیس و انجمن تجارت آزاد اروپا در ماه اوت با رشد ۴.۷درصد، به ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو رسیده است.رجیستری در فولکس واگن و رنو به ترتیب ۴.۸ درصد و ۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد و در استلانتیس ۲.۲ درصد رشد کرد که این رشد برای اولین بار از فوریه ۲۰۲۴ بوده است.
فروش تسلا در اتحادیه اروپا ۳۶.۶ درصد کاهش یافت و سهم بازارش از دو درصد در سال گذشته به ۱.۲ درصد کاهش یافت. فروش بیوایدی با ۲۰۱.۳ درصد رشد، ۱.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت. بر اساس گزارش رویترز، کل فروش خودرو در اتحادیه اروپا ۵.۳ درصد افزایش یافت. رجیستری خودروهای تمام برقی، الکتریکی هیبریدی و پلاگین هیبریدی به ترتیب ۳۰.۲ درصد، ۵۴.۵ درصد و ۱۴.۱ درصد افزایش یافت که در مجموع ۶۲.۲ درصد از ریجستری خودروهای این منطقه را تشکیل میدهد که نسبت به ۵۲.۸ درصد در اوت ۲۰۲۴ افزایش یافته است.