مزاحمت کمتر در کروم؛ ارسال نوتیفیکیشن توسط سایت‌ها محدود می‌شود

دیجیاتو شنبه 19 مهر 1404 - 17:03
گوگل می‌گوید با این تغییر، مجوز ارسال نوتیفیکیشن برای سایت‌هایی که کاربر مدت‌ها قبل از آن‌ها بازدید کرده است، لغو می‌شود. The post مزاحمت کمتر در کروم؛ ارسال نوتیفیکیشن توسط سایت‌ها محدود می‌شود appeared first on دیجیاتو.

براساس اعلام گوگل، مرورگر کروم به‌زودی تجربه‌ای آرام‌تر و بی‌مزاحمت‌تر برای کاربران فراهم می‌کند. این مرورگر محبوب، که سهم بالایی از بازار مرورگرها را در اختیار دارد، قرار است قابلیت جدیدی را ارائه دهد که به‌صورت خودکار اعلان‌های وب‌سایت‌هایی را که اخیراً با آنها تعامل نداشته‌اید، غیرفعال می‌کند. هدف این ویژگی کاهش پیام‌های مزاحم و آزاردهنده است که کاربران غالباً با آنها تعامل کمی دارند.

قابلیت وب‌گردی آرام و بدون اعلان در کروم

این قابلیت جدید در هر دو نسخه اندروید و دسکتاپ کروم فعال خواهد شد و ادامه‌ای بر کارکردهای ابزار Safety Check است که پیش‌تر لغو دسترسی دوربین و موقعیت مکانی را هم برای سایت‌هایی که دیگر از آن‌ها بازدید نمی‌کنید، فراهم کرده بود.

قابلیت وب‌گردی آرام و بدون اعلان در کروم

گوگل می‌گوید طراحی اولیه اعلان‌های مرورگر ممکن است ایده مناسبی نبوده باشد و داده‌های داخلی شرکت نشان می‌دهد که اکثر کاربران تعامل اندکی با این اعلان‌ها دارند و حجم بالای آن‌ها موجب حواس‌پرتی و مزاحمت می‌شود. بااین‌حال، گوگل اعلام کرده است که اعلان‌های مرتبط با اپلیکیشن‌های تحت وب تحت تأثیر این تغییر قرار نمی‌گیرند و تنها سایت‌هایی که حجم زیادی اعلان ارسال می‌کنند و تعامل پایینی دارند، محدود می‌شوند.

کاربران هنگام حذف مجوز اعلان‌ها از این اتفاق مطلع خواهند شد و می‌توانند در صورت تمایل آن‌ها را دوباره فعال کنند. همچنین، کسانی که مایل نیستند این تغییر خودکار انجام شود، می‌توانند ویژگی Auto-revocation را به‌طور کامل غیرفعال کنند. آزمایش‌های پیش از انتشار رسمی نشان داده است که این تغییرات تأثیر قابل‌توجهی بر میزان کلی کلیک روی اعلان‌ها ندارد و درعین‌حال، سایت‌هایی که اعلان کمتری ارسال می‌کنند، تعامل بیشتری مشاهده کرده‌اند.

این تغییر باعث می‌شود کاربران وب‌گردی راحت‌تر و بدون مزاحمت‌تری داشته باشند و سایت‌هایی که تعداد زیادی اعلان ارسال می‌کنند مجبور می‌شوند در نحوه ارسال اعلان‌های خود تجدیدنظر کنند تا حمایت کاربران را از دست ندهند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.