جنرال موتورز در اوایل سپتامبر به طور موقت یکی از دو شیفت روزانه تولید خودرو برقی «جیامسی هامر» (GMC Hummer) و «کادیلاک اسکالید ای کیو» (Cadillac Escalade IQ) را در مرکز مونتاژ دیترویت-همترامک که به «کارخانه صفر» (Factory Zero) معروف است، کاهش داد.
به گزارش ایسنا، قرار بود این کارگران به همراه حدود ۱۲۰ کارگر دیگری که از ماه آوریل اخراج شدهاند، در ششم اکتبر به سر کار بازگردند، اما همچنان تا دسامبر بیکار خواهند ماند.
این تعدیل نیرو تاثیری بر تولید شورولت سیلورادو برقی و خودرو برقی «جیامسی سیرا» (GMC Sierra) ندارد.
کوین کلی، سخنگوی جنرال موتورز اظهار کرد: این خودروساز با پیشبینی کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، تغییراتی در تولید ایجاد میکند. اعتبار مالیاتی فدرال ۷۵۰۰ دلاری که باعث افزایش فروش خودروهای برقی شده بود، در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید. او در مورد تعدیل نیرو در ۹ اکتبر گفت: به ارزیابی و تنظیم عملیات بر اساس تقاضای بازار و مشتری ادامه خواهیم داد.
طبق گزارش اتوموتیو نیوز، جنرال موتورز حدود ۲۰۰ نفر از ۴۰۰۰ کارمند کارخانه را در آوریل مرخص کرد که حدود نیمی از آنها از آن زمان، به مشاغلی در کارخانههای دیگر منتقل شدهاند.
اخراجهای گسترده جنرال موتورز در «کارخانه صفر»، نمونه کوچکی از چالشهای گستردهتر صنعت خودروهای برقی شامل ایجاد تعادل بین نوآوری و سودآوری، مدیریت موانع سیاستگذاری و تضمین انعطافپذیری زنجیره تامین است.
موفقیت در تغییر به خودروهای برقی به شرکتهایی بستگی دارد که بتوانند با تقاضای متغیر سازگار شوند، منابع داخلی مواد اولیه را تامین کنند و انعطافپذیری عملیاتی را حفظ کنند. تنظیم مجدد راهبرد جنرال موتورز، این خودوساز را در موقعیتی قرار میدهد که بتواند پویاییهای فعلی بازار را تحمل کند و در دوران پس از یارانه خودروهای برقی، قویتر ظاهر شود.