۱۷ هزار و ۴۹۰ نفر؛ آخرین آمار شهدا در نوار غزه

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 21:07
سخنگوی دفتر رسانه‌ای دولت در نوار غزه گفت: جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنان ادامه دارد و نظام بهداشت و درمان در نوار غزه دچار فروپاشی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی القدس، سخنگوی دفتر رسانه‌ای دولت در نوار غزه با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها سخن گفت و جلوگیری از ورود کمک‌ها به نوار غزه و علاوه بر این تلاش برای نابود کردن بخش بهداشت و درمان آن را به منزله صدور حکم اعدام برای اهالی نوار غزه دانست.

وی در نشست خبری گفت: شصت و سه روز از جنگ و نسل کشی همه جانبه رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه می‌گذرد. شصت و سه روز قتل و کشتار زنان و کودکان و بمباران منازل و ویران کردن آن‌ها بر سر ساکنان با جنگنده‌های اسرائیلی و آمریکایی و موشک‌ها و بمب‌های سنگین. وجب به وجب خاک نوار غزه تحت حملات قرار دارد.

ارتش رژیم اشغالگر جنایت جدیدی علیه ملت فلسطین مرتکب شد و ده‌ها تن از غیرنظامیان را در منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه بازداشت کرد و نظامیان سرتاپا مسلح رژیم اشغالگر آن‌ها را با تهدید سلاح وادار کردند عریان شوند و دستان آن‌ها را بستند و سپس آن‌ها را سوار کامیون کردند و به سواحل انتقال دادند و بدون لباس در سرما رها کردند. این رفتار اهانت آمیز نشان دهنده کینه توزی یهودیان و اسرائیلی‌ها و انتقامجویی آن‌ها از فلسطینیان است. سپس به برخی از آن‌ها دستور دادند به منازل خود برگردند و برخی دیگر را همچنان تحت بازداشت و شکنجه نگه داشتند. یکی از شاهدان که این لحظات سخت را درک کرده است گفت در حال که لباس به تن نداشتیم، پیاده به منزل بازگشتیم و دیدیم بیشتر منازل ما که از آن‌ها خارج شده بودیم، در آتش سوخته و ویران شده است.

مسئله دیگر این که آنروا با خودداری از توزیع کیسه‌های آرد در برخی استان‌ها و کاهش فعالیت خود در برخی مناطق، نقش مبهمی برای رفتار اهانت آمیز با مردم بازی می‌کند. پیگیری‌های میدانی ما نشان می‌دهد آنروا عمدا فعالیت خود را کاهش داده است گویا نمی‌خواهد بحران توزیع آرد پایان پیدا کند. در کنار همه این رنج‌های رو به گسترش، شمار شهدا در نوار غزه نیز پیوسته در حال افزایش است و هر روز صد‌ها نفر به شهدا افزوده می‌شود. به این ترتیب شمار شهدایی که پیکر‌های آن‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شده، به ۱۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است که هفت هزار و ۸۷۰ نفر آن‌ها کودک و شش هزار و ۱۲۱ نفر دیگر زن هستند. در همین حال، شمار ناپدیدشدگان نیز به هفت هزار و ۷۸۰ نفر رسیده است که یا زیر آوار هستند یا از سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست. شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۴۶ هزار و ۵۵۸ رسیده است.

همچنان درباره وقوع فاجعه انسانی به سبب جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان هشدار می‌دهیم. این جنایات با موافقت آمریکا و جامعه بین المللی صورت می‌گیرد. بیش از ۶۱ درصد منازل و واحد‌های مسکونی در نوار غزه ویران شده است. رژیم اشغالگر بیش از ۳۰۵ هزار واحد مسکونی را در جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین ویران کرده است. در این شرایط، اوضاع زندگی پناهندگان در نوار غزه که تعداد آن‌ها به حدود یک و نیم میلیون نفر می‌رسد روز به روز وخیم‌تر می‌شود و این مسئله امنیت آبی، غذایی و دارویی مردم را تهدید می‌کند و زندگی را برای آن‌ها دشوار می‌کند و علاوه بر این خطر شیوع بیماری‌ها نیز در آستانه فصل سرما، آن‌ها را تهدید می‌کند.

توقف ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه یا ورود کمک‌های اندک هدفی جز اعمال فشار بر ملت فلسطین و محروم کردن آن‌ها از نیاز‌های اولیه زندگی ندارد و به منزله صدور حکم اعدام برای بیش از دو میلیون انسان در نوار غزه است. جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنان ادامه دارد و عمدا می‌کوشند نظام بهداشت و درمان در نوار غزه دچار فروپاشی شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.