رئیس اسبق شاباک: تعدد جبهه‌ها معضلی دشوار برای اسرائیل است

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:14
رئیس اسبق سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) در سخنانی مشغول بودن این رژیم در چند جبهه را یک «معضل بزرگ» برای تل‌آویو ارزیابی کرد و گفت که رژیم اشغالگر موفق به دستیابی به تمام اهدافش در جنگ نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، «یعقوب بیری» رئیس اسبق شاباک در این باره گفت: اسرائیل با وجود چندین جبهه علیه خود در سایه شکاف سیاسی و بی‌ثباتی دولتی با معضل جدی مواجه است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه معاریو اظهار کرد: اسرائیل در تعداد زیادی از جبهه‌ها می‌جنگد و در هیچ یک از آنها راه حل یا تصمیمی در آینده نزدیک وجود نخواهد داشت.

وی درخصوص جبهه غزه گفت: تصمیم برای ورود به رفح به دلیل مشکلات سیاسی و داخلی، مصر، چالش اسرا و فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل قریب‌الوقوع نیست.

بیری اضافه کرد: در مرز شمال (مرز لبنان) نیز نبرد سخت و بسیار نگران کننده‌ای در جریان است. به نظر نمی‌رسد در شرایط کنونی به راه حلی در این جبهه دست یابیم و رفتن به جنگ گسترده معضل بزرگی است.

رئیس اسبق شاباک همچنین به سطح بالای عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشاره کرد و افزود: این عملیات‌ها یک جبهه نگران کننده و مشکل ساز هستند.

وی ادامه داد: یمنی‌ها نیز جبهه‌ای را علیه ما گشوده‌اند، خطر دریای سرخ و خطر امنیتی در ایلات و جنوب اسرائیل نگران کننده است و علاوه بر این برای نخستین بار شاهد حمله مستقیم ایران بودیم.

به گفته وی، عدم تصمیم گیری درباره روز بعد از جنگ دستاوردهای جبهه‌ مقاومت را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که رژیم صهیونیستی متضرر شود.

بیری درباره استعفای افسران ارشد ارتش نیز گفت: این استعفا نشان ضعف اسرائیل و ادامه تهدیدها در جبهه‌های متعدد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیروزی حماس و حزب‌الله تا اینجای کار، یک واقعیت تأسف‌بار است؛ چراکه ده‌ها هزار خانواده از خانه‌های خود آواره شده‌اند و هیچ‌کدام از آنها نمی‌دانند که چه زمانی به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

وی ادامه داد: تنها راه حل بازگرداندن اسرا دادن امتیازهای دشوار اما ضروری است. وضعیت اسرائیل چندان مناسب نیست و این وضعیت باعث انتقادهای خارجی و داخلی شده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.