گردشگری، صنعت پیشران و شتاب‌دهنده اقتصاد کشور است

خبرگزاری مهر دوشنبه 23 بهمن 1402 - 11:08
رییس‌جمهور گفت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه داران در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می‌گردد.

رییسی موضوع گردشگری را یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری دارد برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. اما مسوولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رییس جمهور، لغو روادید گردشگری را یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده اعلام کرد و گفت: لغو روادید گردشگری زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.