دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند

شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 18:10
مشهد- جامعه دانشگاهیان مشهد با تجمع مقابل دانشگاه فردوسی مشهد، عملکرد دولت آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد با تجمع مقابل دانشگاه فردوسی مشهد، عملکرد دولت آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین را محکوم کردند.

در ابتدای این مراسم، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود، جمع حاضر را نمایندگان همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد دانست که حمایت خود را از دانشجویان و اساتید ۳۸ دانشگاه آمریکایی که به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورد ضرب و شتم پلیس آمریکا قرار گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند.

در بخش‌های دیگری از این مراسم، بیانیه‌های دانشجویان و اساتید حاضر در این تجمع به زبان‌های فارسی و انگلیسی قرائت شد.

در بخش‌هایی از بیانیه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد آمده است:

«جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد. گذر از تباهی و رسیدن به صلح واقعی جز با قیام و خروش آزادمردان علیه ظلم و جور نیست و آنچه که بیش از پیش نمایان شده است، آشکار شدن ندای راستین اسلام و رسوایی دشمنان بشریت در پوشش لیبرال دموکراسی غربی است.

ندای اسلام راستین، مبارزه با ظلم و ستمی است که مستکبران عالم بر سر جهانیان در آورده که البته امروز این ظلم و ستم در قامت رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان آن بیش از پیش نمودار شده است.

ما دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مشهد مقدس حمایت خود را از تمامی حرکت‌ها و جنبش‌های انسان‌دوستانه و آزادی‌خواه سراسر دنیا علی‌الخصوص جامعه دانشگاهی آمریکا که مدافع حقیقت و آزادی و حقانیت هستند، اعلام می‌داریم و از خداوند می‌خواهیم در مسیری که در پیش گرفتید، پیروز گردید. خداوند با مجاهدین راه حق و حقیقت است.»

«در حوادث اخیر در غزه و فلسطین ارزش‌های دروغین غرب مانند دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر، احترام به زن، حرمت اماکن آموزشی و بهداشتی و بیمارستان‌ها و استانداردهای دوگانه آنان زیر سوال رفت و معلوم شد که این‌ها شعاری بیش نبوده است و آزادی‌خواهان جهان به‌ویژه اساتید و دانشجویان آمریکا و اروپا و سایر کشورها متوجه شدند که ابرقدرت‌ها از این مفاهیم استفاده ابزاری کرده‌اند و دولت‌مردان آن‌ها در عمل، اعتقادی به این ارزش‌ها نداشتند.

لیبرال دموکراسی و صهیونیزم جهانی همچون سوسیال دموکراسی در مسیر افول و نابودی قرار گرفته و علائم این افول و نابودی در جای‌جای آمریکا و اروپا و منطقه کاملاً مشهود است.

ما اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد مقدس ضمن حمایت کامل از قیام و فریادهای ضد ظلم اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، از آنان می‌خواهیم تا با بازخوانی پیام‌های امام‌خامنه‌ای برای عموم جوانان اروپا و آمریکای شمالی، بیش از پیش با اسلام و قرآن و آموزه‌های انسانی و اخلاقی پیامبر اسلام آشنا شده و تا نابودی غده سرطانی اسرائیل و کفر و استکبار جهان، از پا ننشینند.»

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.