تشدید نظارت های بهداشتی در ماه پایانی سال و ایام نوروز

صدا و سیما دوشنبه 23 بهمن 1402 - 16:03
­معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تیم‌های سیار بهداشت محیط در ایام ماه مبارک رمضان نظارت بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع غذا، رستورانها، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی را انجام خواهند داد.

تشدید نظارت های بهداشتی در ماه پایانی سال و ایام نوروز**به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: مهندس محسن فرهادی با بیان اینکه امسال بخشی از اسفند و فروردین با ماه مبارک رمضان همزمان شده اند، اظهار داشت: تلاش وزارت بهداشت این است که از ۱۵ اسفند با هماهنگی‌های درون بخشی و برون بخشی مانند وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، طرح سلامت نوروزی با رویکرد کنترل موارد بهداشتی مرتبط با ماه مبارک رمضان، آغاز شود.
وی افزود: طرح سلامت نوروزی امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شودو در این طرح، تیم‌های بازرسی و نظارتی دانشگاه‌ها از ساعت ۸ تا ۲۰ بازدید‌های بهداشتی را انجام می‌دهند.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان و فعالیت مراکز تهیه و توزیع غذا، رستورانها، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی در بازه زمانی افطار تا سحر نیز بازرسی‌های بهداشتی همکاران ما در قالب تیم‌های سیار، تداوم خواهد داشت.
به گفته مهندس فرهادی، کنترل غذا، آب و محیط مراکز تفریحی، تفرجگاهی، اقامتی و مراکز دارای نذورات و تجمعات در مراسم‌های افطار و سحر، تالار‌ها و رستوران‌ها در ایام ماه مبارک رمضان توسط نیرو‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بررسی می‌شود.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید نظارت‌ها در روز‌های پایانی سال بر توزیع نمایشگاه‌های عرضه میوه، آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: در روز‌های آخر سال، این نمایشگاه‌ها مورد بازرسی همکاران ما قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، نظارت بر آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و صنف خشکبار و بعد از شروع سال، تفرجگاه ها، رستورانها، هتل ها، اقامتگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی افزایش می‌یابد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.