سندرز: نتانیاهو در حال پاک‌سازی قومی در غزه است

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:59
سناتور برنی سندرز ضمن انتقاد مجدد از «بنیامین نتانیاهو»، گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه به منزله «پاک‌سازی قومی» است.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر برای دویست و ششمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه ادامه می‌دهند.

«برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان با اشاره به آمار بالای تلفات و آوارگان در غزه، مجددا درخواست خود را مبنی بر پاسخگو کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه عنوان کرد.

او در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت خیزش دانشجویان حامی فلسطین در سرتاسر دانشگاه‌های ایالات متحده و هم‌چنین اظهارات اخیر «ایلهان عمر» نماینده فلسطینی‌تبار حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در جریان بازدیدش از دانشگاه کلمبیا گفت: «فکر می‌کنم نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهود ستیزی در این کشور ببینیم و من فکر می‌کنم واژه "نسل کشی" چیزی است که توسط دیوان بین‌المللی دادگستری تعیین می‌شود.»

سناتور سندرز در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: «من شک ندارم که نتانیاهو با آواره کردن ۸۰ درصد جمعیت غزه در حال انجام پاکسازی قومی در غزه است.»

وی افزود: «در حال حاضر ما احتمال حمله اسرائیل به رفح را زیر نظر داریم؛ جایی که مردم به اصطلاح تحت عنوان منطقه امن به آنجا رفته‌اند. بنابراین آنچه در آنجا می‌گذرد به نظر من ظالمانه است. من به شدت با اقدام ایالات متحده برای کمک و ارسال بودجه به ماشین جنگی نتانیاهو مخالف هستم. اکثر مردم آمریکا نیز از اقدامات ماشین جنگی نتانیاهو در غزه منزجر هستند.»

از اواخر هفته گذشته دانشگاه‌های مختلفی در سرتاسر ایالات متحده از جمله نیویورک، تگزاس، میشیگان و واشنگتن به صحنه اعتراضات بدل شده‌اند و دانشجویان با شعارهای گوناگونی نظیر «فلسطین را آزاد کنید»، اعتراض خود را به گوش دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌رسانند و در عین حال جنایات جنگی تل‌آویو را محکوم می‌کنند. دانشجویان به‌رغم سرکوب شدید نیروهای امنیتی، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و خواستار آتش‌بس در غزه هستند.

سناتور برنی سندرز در ادامه گفت که از اعتراضات علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کند و در عین حال بر لزوم «محکوم کردن یهودستیزی، اسلام‌هراسی و سایر انواع تعصب به هر شکلی» تاکید کرد.

این سناتور آمریکایی در جریان این مصاحبه با «دانا باش» خبرنگار سی‌ان‌ان و مجری برنامه «استیت آو دِ یونین» تصریح کرد: «اقدامی که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ مدرن جنگ بی‌سابقه است. ما احتمال گستردگی قحطی و گرسنگی در غزه را بررسی می‌کنیم. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، یهودستیزانه نیست بلکه یک واقعیت است.»

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.