آغاز به کار پارلمان محلی جدید ایالت سند پاکستان

صدا و سیما شنبه 05 اسفند 1402 - 14:18
نمایندگان پیروز انتخابات عمومی پاکستان از ایالت سند این کشور در پارلمان محلی سوگند یاد کردند.

آغاز به کار پارلمان محلی جدید ایالت سند پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از سایت خبری «داون نیوز»، روند تشکیل پارلمان‌های ایالتی پاکستان که از روز گذشته با سوگند یاد کردن نمایندگان مجلس ایالتی پنجاب آغاز شد، امروز در ایالت سند این کشور ادامه یافت.
بر اساس این گزارش نشست پارلمان محلی ایالت سند پاکستان امروز به سرپرستی «آغا سراج درانی» برگزار و طی آن نمایندگان پیروز شده در انتخابات ۸ فوریه ۲۰۲۴ سوگند یاد کردند.
در این مراسم ۱۴۸ نماینده به سه زبان «سندهی» «اردو» و «انگلیسی» سوگند یاد کردند که از این میان حزب مردم با ۱۱۱ نماینده بیشترین کرسی‌های پارلمان ملی و پس از آن حزب متحده قومی ۳۶ کرسی را در اختیار دارد.
این درحالیست که ۱۳ نماینده از حزب جماعت اسلامی، نامزد‌های وابسته به تحریک انصاف و همچنین چند حزب دیگر در اعتراض به تقلب در انتخابات در نشست امروز شرکت نکردند.
منابع خبری با بیان اینکه «آغا سراج درانی» از رهبران ارشد حزب مردم مجددا برای دومین بار متوالی به عنوان رئیس پارلمان محلی ایالت سند سوگند یاد کرده افزودند: رای گیری برای انتخاب سروزیر ایالت سند و تشکیل دولت آتی در این ایالت فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد.
حزب مردم پاکستان که بیشترین نشست‌های پارلمان سند را بر عهده دارد مجددا «سید مراد علیشاه» را به‌عنوان نامزد خود برای سروزیری سند معرفی کرده است.
گفتنی است حزب مردم پاکستان به رهبری «بلاول بوتو زرداری» علاوه بر تشکیل دولت در ایالت سند، با ۵۴ نشست در پارلمان ملی نیز یکی از احزاب موئتلف دولت آتی پاکستان به شمار می‌رود که به احتمال زیاد قرار است «شهباز شریف» از حزب مسلم لیگ نواز نخست وزیر آن باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.