حمایت ویژه معاونت علمی از دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 18:27
معاون علمی رییس‌جمهور در رونمایی از داروی درمان سرطان بر حمایت ویژه معاونت از دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت و توسعه بازار‌های داخلی و صادراتی این شرکت‌ها تاکید کرد.

اقتدار فناورانه با کمک دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دکتر دهقانی در مراسم رونمایی از داروی درمان سرطان سیکلوفسفاماید که تولید و به مرحله تجاری سازی رسیده است، عنوان کرد: تولید این دارو کاملاً اقتصادی انجام شده و ضمن ایجاد اقتدار فناورانه و خودکفایی در حوزه سلامت، زمینه‌ساز استقلال حوزه درمان و حضور در بازار‌های بین‌المللی است.
وی با بیان این‌که سلامت یک حوزه ویژه و در  ۴۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۸ درصد دانش‌بنیان‌های کشور در حوزه سلامت در حال فعالیت هستند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با تاکید براین‌که، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان شرکت‌های فعال در حوزه سلامت هستند و به صورت ویژه از این حوزه حمایت می‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین حمایت معاونت علمی، تسهیل فرآیندها، هماهنگی و پیگیری‌های لازم برای توسعه بازار ملی در گام نخست و در ادامه کمک به توسعه بازار بین المللی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت است.
وی همچنین در خصوص ضرورت حمایت از پارک‌های علم و فناوری کشور ازجمله پارک علم و فناوری البرز تاکید کرد: تمام امکانات دولتی فراهم شده در این پارک‌ها ازجمله پارک فناوری البرز به منظور تعامل هرچه بیشتر با بخش خصوصی توسعه‌یافته است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به حمایت و همکاری چهار مجموعه در توسعه دستاورد‌های فناورانه پارک علم و فناوری استان البرز عنوان کرد: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف است که راهگشای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه محصول و شکوفایی ایده‌ها تا رسیدن به بازار خواهد بود. در موفقیت امروز همکاری و هم افزایی سازنده چهار مجموعه وزارت علوم، جهاد دانشگاهی که بیش‌ترین انرژی و بیش‌ترین سهم را دارد، معاونت علمی و صندوق پژوهش و فناوری البرز به عنوان بخش خصوصی به بومی‌سازی این محصولات فناورانه منجر شده است.
در این مراسم، مرکز نوآوری احیای واحد‌های اقتصادی و مرکز هم‌آفرینی صنایع غذایی و زیستی هم افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.