سه کشته در برخورد یک قایق ماهیگیری ژاپنی با یک کشتی باری روس

جمعه 07 خرداد 1400 - 11:11
بر اثر برخورد یک قایق ماهیگیری ژاپنی با یک کشتی باری روس در آب‌های جزیره هوکایدو در شمال این کشور سه نفر از پنج خدمه قایق ژاپنی کشته شدند.

سه کشته در برخورد یک قایق ماهیگیری ژاپنی با یک کشتی باری روسبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از توکیو، دولت ژاپن اعلام کرد: روز چهارشنبه بر اثر برخورد یک قایق ماهیگیری ژاپنی با یک کشتی باری روس در آب‌های جزیره هوکایدو در شمال این کشور سه نفر از پنج خدمه قایق ژاپنی کشته شدند.
سخنگوی دولت ژاپن به خبرنگاران گفت: به گارد ساحلی اطلاع داده شد که کشتی روسیه پنج خدمه قایق ماهیگیری را از آب گرفته اند.
وی افزود: به ما اعلام شد که سه نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند و دو نفرشان زخمی شده اند، اما خطری جانشان را تهدید نمی‌کند.
ژاپن و روسیه بر سر مالکیت چهار جزیره کوچک که پس از پایان جنگ جهانی دوم ضمیمه روسیه شد، اما توکیو همچنان مدعی مالکیت آن است، اختلاف دارند.
اختلاف بر سر این جزایر آتشفشانی که روسیه آن را «کوریل جنوبی» و ژاپن آن را «سرزمین‌های شمالی» می‌نامد، بین دریای اوختسک و اقیانوس آرام قرار دارند، مانع از آن شده است که دو کشور پیمان صلح امضا کنند.
بهره برداری مشترک از منابع در این منطقه دریایی در مرز بین روسیه و ژاپن گاهی موجب تنش‌هایی شده است. در سال ۲۰۱۹ روسیه ۲۴ ماهیگیر ژاپنی را به طور موقت بازداشت و قایق آن‌ها را توقیف کرد. روسیه این ماهیگیران را به صید بیش از حد هشت پا در این منطقه متهم کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.