به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست هماندیشی مربیان سازمان دانشآموزی آذربایجان شرقی که روز دوشنبه با حضور معاون سازمان دانشآموزی کشور برگزار شد، محمد صادق زاده با اشاره به اهمیت نقش مربیان در تحقق اهداف تربیتی و همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در این سند بیش از ۴۰ شاخص برای تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی مشخص شده که مسیر حرکت نظام تعلیم و تربیت را به سمت تحقق آرمانهای بلند انسانی و الهی ترسیم میکند.
وی افزود: در این مسیر، میداندار اصلی و نقشآفرین محوری مربیان هستند چرا که با تلاش و تعهد خود زمینهساز رشد نسل مؤمن، کارآمد و مسئولیتپذیر خواهند شد.
صادق زاده با اشاره به مأموریتهای اصلی سازمان دانشآموزی، تربیت نسل آینده مدیران توانمند و متعهد را از اهداف کلان این نهاد دانست و اذعان کرد: اگر مربیان نقش فعال خود را در فرآیند تربیت اجتماعی دانش آموزان ایفا نکنند، دستیابی به اهداف پیشبینی شده سازمان ممکن نخواهد بود.
وی در ادامه با تشریح فعالیتهای انجامشده در زمینه تربیت نیروی انسانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با همکاری سازمان دانشآموزی استان، دورههای متعددی در سطوح مختلف از جمله مربی پیشتاز، کاردان و مربی ارشد برگزار شده که خروجی آن تربیت بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ مربی پیشتاز کاردان و بیش از ۱۰۰ مربی ارشد بوده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح «هر دانشآموز یک نقش، هر دانشآموز یک تشکل» گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، امسال همه مدارس کشور باید به سمت ایجاد و فعال سازی تشکلهای دانشآموزی حرکت کنند چرا که تحقق این هدف بدون حضور و نقشآفرینی مؤثر مربیان ممکن نخواهد بود.
وی با تأکید بر راهاندازی «مدرسه تمامتشکلی» تصریح کرد: هیچ مدرسهای نباید بدون فعالیت تشکلهای دانشآموزی وجود داشته باشد و این امر نیازمند انگیزه سازی و هدایت صحیح دانش آموزان توسط مربیان متعهد است.
صادق زاده در پایان ضمن تقدیر از زحمات مربیان و مدیران سازمان دانش آموزی استان خاطرنشان کرد: امید است با استمرار این رویکرد، شاهد ارتقای سطح فعالیتهای تربیتی و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان در مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین باشیم.












