کاربران به‌زودی می‌توانند نام کاربری اینستاگرام خود را در واتس‌اپ رزرو کنند

دیجیاتو پنج شنبه 22 آبان 1404 - 08:33
کاربران به‌زودی می‌توانند نام کاربری خود در اینستاگرام را برای اکانت واتس‌اپ‌شان نیز انتخاب کنند. The post کاربران به‌زودی می‌توانند نام کاربری اینستاگرام خود را در واتس‌اپ رزرو کنند appeared first on دیجیاتو.

گام بعدی متا در مسیر ایجاد هویت دیجیتال یکپارچه، ارائه امکان استفاده از نام کاربری مشترک در واتس‌اپ، اینستاگرام و فیسبوک است.

پیام‌رسان تحت مالکیت متا، یعنی واتس‌اپ، درحال توسعه قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد نامی مشابه اینستاگرام را برای حساب کاربری خود در واتس‌اپ رزرو کنند. براساس گزارش WABetaInfo، نسخه بتای 2.25.32.3 واتس‌اپ که از طریق Google Play Beta Program منتشر شده، ویژگی جدیدی دارد که کاربران می‌توانند نام‌های کاربری خود در اینستاگرام و فیسبوک را برای واتس‌اپ رزرو کنند.

قابلیت رزرو نام کاربری در واتس‌اپ

واتس‌اپ هنوز این امکان را به‌صورت عمومی عرضه نکرده و احتمالاً ابتدا به کاربران و کسب‌وکارها فرصت می‌دهد تا نام‌های کاربری موردنظر خود را قبل از عرضه کامل این سیستم رزرو کنند. این قابلیت به احتمال زیاد در سال 2026 به‌شکل عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

قابلیت رزرو نام کاربری در واتس‌اپ

قابلیت رزرو نام کاربری می‌تواند برای کاربران عادی و کسب‌وکارها در واتس‌اپ مفید باشد، اما نیازمند فرایند تأیید دقیق است. کاربران ابتدا باید نام کاربری موجود خود در اینستاگرام یا فیسبوک را وارد کنند. پس از ثبت، تأیید هویت از طریق Meta Account Center انجام می‌شود و پس از تکمیل فرایند، نام کاربری به حساب واتس‌اپ متصل خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که درحال‌حاضر تنها کاربران دارای نام کاربری مشابه در اینستاگرام یا فیسبوک می‌توانند نام کاربری واتس‌اپ خود را رزرو کنند. این رویکرد برای کسانی که می‌خواهند هویت دیجیتال یکپارچه در چند پلتفرم داشته باشند – مانند خالقان محتوا، حرفه‌ای‌ها و کسب‌وکارها – مفید است، اما برای کاربران عادی که نام‌های متفاوت در شبکه‌های مختلف دارند، چندان کاربردی نیست.

گزارش دیگری از WABetaInfo نشان می‌دهد که حساب کسب‌وکارها در واتس‌اپ تا ژوئن 2026 به نام‌های کاربری اختصاصی دسترسی پیدا خواهند کرد. وقتی این ویژگی فعال شود، کاربران می‌توانند بدون وابستگی کامل به شماره تلفن با یکدیگر و با کسب‌وکارها ارتباط برقرار کنند. چنین قابلیتی پیش‌تر در پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و سیگنال ارائه شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.