تولید ۷۵۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی در هرمزگان

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 11:45
بندرعباس-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، از تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در این استان به عنوان قطب مهم تولید محصولات خارج از فصل در کشور ، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا امیرزاده با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت شده است، گفت : در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار زمین در استان زیر کشت گوجه‌فرنگی رفت که عمده آن در شهرستان‌های میناب، بندرعباس، بندر خمیر، رودان، پارسیان و بستک متمرکز شده است.

وی افزود : تا کنون از ۱۲ هزار هکتار از سطح کشت بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت شده که این عملیات از اوایل آذرماه آغاز شده و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد و پیش بینی می شود تولید این محصول به ۷۵۰ هزار تن برسد .

امیرزاده بیان داشت: هم‌اکنون نیز ۱۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی نوبر از سطح ۳ هزار هکتار در حال برداشت است که تمرکز اصلی آن در شهرستان میناب می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار بهره بردار هرمزگانی در تولید محصول گوجه فرنگی فعالیت دارند که در خارج از فصل و زمستان نقش بسزایی در تولید و عرضه این محصول ایفا میکنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان یادآور شد: توجه به مدیریت صحیح آبیاری، استفاده از ارقام اصلاح‌شده و حمایت و آموزش کشاورزان در فصل کاشت ، داشت و برداشت، از جمله عواملی است که باعث افزایش راندمان تولید در این استان گرمسیر شده است.

شایان ذکر است ، تولیدات باکیفیت زراعی خارج از فصل استان هرمزگان به عنوان مزیت و ظرفیت بی نظیر هرمزگان ، علاوه بر تأمین نیاز داخلی، پتانسیل بالایی برای صادرات به خارج از کشور داشته و از بازار پسندی مناسبی در سایر کشورها برخوردار است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.