به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، حیدر دشتیپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام از آغاز موج بازگشت زائران تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بینالمللی مهران خبر داد و اظهار داشت: برای مدیریت تردد و تسهیل جابجایی زائران، فراخوان تأمین و اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به این مرز صادر شده است.
دشتیپور با بیان اینکه هماکنون ناوگان اتوبوسی مورد نیاز در پایانه مرزی شهید سلیمانی آماده خدمترسانی است، افزود: تاکنون حدود ۳۲ هزار زائر از طریق ناوگان اتوبوسی از مرز مهران جابجا شدهاند.
وی با اشاره به وضعیت پارکینگها افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار دستگاه خودروی شخصی در پایانه برکت پارک شده و با بازگشت تدریجی زائران، این خودروها نیز به مرور از پارکینگ خارج خواهند شد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان ایلام همچنین تصریح کرد: برآوردها نشان میدهد بیش از ۱۰۰ هزار زائر در کشور عراق حضور دارند و طی ۲ تا ۳ روز آینده از طریق مرز مهران وارد کشور میشوند.
وی گفت: تمامی امکانات و ظرفیتهای حمل و نقل برای ارائه خدمات مناسب و انتقال روان زائران به کار گرفته شده است.












