به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محسن صادقی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان با اشاره به وضعیت کنونی افزود: کشور در شرایط «سکوت نظامی» و جنگ قرار دارد و با وجود قطعیت نداشتن تداوم آتشبس یا تشدید درگیریها، ایران به عنوان برنده این نبرد در تمامی ابعاد شناخته میشود.
استاندار زنجان به اقتدار ملی ایران در کشور اشاره کرد و گفت: این پیروزی حاصل «چهار ضلع راهبردی» شامل میدان، خیابان و حضور مردم، دیپلماسی و پشتیبانی دولت در حوزه امنیت غذایی و معیشتی است.
وی با اشاره به اذعان دشمن و اعترافات مقامات غربی از جمله ترامپ مبنی بر سرسختی و مقاومت بینظیر مردم ایران، اضافه کرد: این مقاومت به تحقیر رژیم صهیونیستی و تغییر وضعیت امنیتی منطقه منجر شده است.
صادقی به تکالیف مدیران و دستگاههای اجرایی در شرایط کنونی پرداخت و افزود: مدیران موظفند از هرگونه دوگانهسازی و شکاف اجتماعی پرهیز کنند.
وی با تأکید بر حضور فرمانداران در میان اقشار مختلف و شنیدن صدای مردم، خاطر نشان کرد: مدیران اقتصادی در شرایط کنونی دلایل گرانیها ناشی از محاصره دریایی و آسیب به صنایع را در رسانه ها تشریح کنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در شاخصهای تورمی نسبت به استانهای همجوار وضعیت بهتری دارد که باید به اطلاع مردم برسد، گفت:رژیم صهیونیستی، عملیات ویژه روانی برای سوژهسازی و ایجاد نارضایتیها ترتیب داده است که مدیران باید با خنثیسازی فعالانه این عملیاتها مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند.
وی در ادامه به موضوع سرمایه اجتماعی و استفاده از نتایج پیمایش ملی سرمایه اجتماعی (اواخر سال گذشته) برای بهبود خدمات دستگاهی اشاره کرد و گفت: هر دستگاه باید یک کارشناس مجرب برای پیگیری متغیرهای شکنندگی سرمایه اجتماعی تعیین کند.
صادقی بر بهره گیری از ظرفیتهای نخبگانی تاکید کرد و افزود: بهرهگیری از اساتید دانشگاه، فرهنگیان، ائمه جمعه و تشکلهای دانشجویی برای تقویت همگرایی ملی نتایج خوبی دارد.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد افرادی با تفکرات دوگانه تربیون را در دست بگیرند و یا موجب کاهش حضور مردم شوند، گفت: خیابان همانند میدان به گونه ای مدیریت شود تا حضور موثر مردم تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به پشتیبانی از موکبها اضافه کرد: ۳۲۲ موکب در استان در این ایام فعال است که زمان بندی مناسبی برای فعالیت و تقویت حضور خودجوش مردمی در خیابانها صورت بگیرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه ارزیابی عملکرد مدیران در شاخصهای جشنواره شهید رجایی امسال صرفا بر اساس «دفاع ملی» تعیین شده است، گفت: مدیران دستگاههای زیرساختی شامل برق، آب، گاز، اورژانس و پزشکی قانونی و بخش خصوصی در ایام جنگ و تعطیلات اخیر، فراتر از انتظار ظاهر شدهاند که این امر عامل اصلی موفقیت در دفاع ملی بوده است.
استاندار زنجان همچنین نظارت ویژه بر مصرف آب و برق با توجه به گرمای تابستان و ترویج فرهنگ صرفهجویی، مشارکت فعال دستگاهها در «پویش ملی سنجش سلامت روان» و اطلاعرسانی به کارکنان و جامعه هدف و رسیدگی به سکونتگاههای غیررسمی و مناطق حاشیهنشین در قالب برنامههای توانمندسازی را مورد تاکید قرار داد.












