نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 13:29
بندرعباس - ایرنا - خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان، تازه‌ترین رویدادها و اخبار استان را به‌صورت روزانه در قالب خبرهای کوتاه و جمع‌بندی‌شده منتشر می‌کند، این صفحه از ساعات ابتدایی صبح فعال بوده و تا پایان شب به‌طور مستمر به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: این نهاد در ایام دهه امامت و ولایت و به مناسبت عید سعید غدیرخم، پویش ملی «به عشق علی (ع)» را با هدف حمایت مادی و معنوی از کودکان یتیم و خانواده‌های نیازمند(محسنین) در سراسر استان آغاز کرده است.

حمید باسره، از تمامی مردم، حامیان و خیران دعوت کرد تا با مشارکت در این پویش، شکرانه این عید و روز بزرگ را در قالب حمایت از کودکان یتیم و نیازمند به جای آورند.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

وی بیان کرذ: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در پویش به عشق علی(ع) و حمایت از ایتام و محسنین، عدد «۱» را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ ارسال و یا از طریق تارنمای اکرام ایتام این نهاد به نشانی www.ekram.emdad.ir به صورت غیرحضوری برای حمایت از ایتام اقدام کنند.

باسره افزود: مراجعه حضوری به پایگاه‌های حامی‌یابی در ادارات و مراکز نیکوکاری محلات نیز از دیگر روش‌های مشارکت مردم و خیران در این طرح بزرگ است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: در کنار این پویش، کمیته امداد هرمزگان پویش مردمی تحت عنوان «اطعام علوی» با هدف اطعام ایتام و نیازمندان در روز عید غدیر برگزار می‌کند که از مردم سخاوتمند دعوت می‌کنیم تا با شماره‌گیری کد دستوری *۶*#۸۸۷۷*۰۷۶*# در تامین و تهیه وعده‌های غذایی گرم و یا بسته‌های معیشتی در قالب این پویش مشارکت فعال داشته باشند.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

۱۸ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در حال ساخت است

فرماندار بندرخمیر گفت: هم‌اکنون ۱۸ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی در سطح شهرستان در دست ساخت بوده که تعدادی از آن‌ها در مناطق روستایی است.

مراد زرهی افزود: تسریع در روند ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی و رفع موانع پیش‌روی پروژه‌ها، از اولویت‌های مدیریت اجرایی این شهرستان است.

وی اظهار کرد: آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌های مرتبط، پیمانکاران و نظارت مستمر بهزیستی برای اتمام به موقع این واحدها تاکید شد.

فرماندار بندرخمیر با اشاره به اهمیت تامین مسکن برای مددجویان به عنوان یکی از محورهای توانمندسازی، خاطرنشان کرد: هرگونه مشکل اداری، تامین مصالح یا هماهنگی‌های محلی باید با اولویت و در کمترین زمان ممکن رفع شود تا خانواده‌های تحت پوشش هرچه سریع‌تر صاحب‌خانه شوند.

زرهی تصریح کرد: پیگیری مستمر این طرح‌ها تا مرحله بهره‌برداری و تحویل قطعی به مددجویان به طور جدی در دستور کار فرمانداری قرار دارد.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

توقیف بیش از ۵۰ کیلوگرم محصولات نوین دخانی غیرمجاز در میناب

رییس مرکز بهداشت میناب از توقیف بیش از ۵۰ کیلوگرم انواع محصولات نوین دخانی غیرمجاز در جریان بازدیدهای کارشناسان سلامت محیط و کار از مراکز عرضه محصولات دخانی همزمان با هفته ملی بدون دخانیات خبر داد.

دکتر حمیدرضا بهزادی اظهار کرد: همزمان با هفته ملی بدون دخانیات و در راستای اجرای برنامه‌های نظارتی بر مراکز عرضه محصولات دخانی، کارشناسان سلامت محیط و کار این شهرستان از واحدهای صنفی عرضه‌کننده محصولات دخانی بازدید و میزان رعایت ضوابط و مقررات مرتبط را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی افزود: در جریان این بازدیدها، بیش از ۵۰ کیلوگرم محصولات نوین دخانی غیرمجاز شامل سیگار، سیگار الکترونیک، ویپ و سالت نیکوتین که بدون مجوزهای قانونی بودند، شناسایی و توقیف شد.

رییس مرکز بهداشت میناب با اشاره به شعار هفته ملی بدون دخانیات با عنوان «افشای جذابیت‌ها و تبلیغات دروغین برای نسلی عاری از دخانیات» گفت: صنایع دخانی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین بازاریابی و عرضه محصولات جدیدی همچون ویپ و سیگارهای الکترونیکی تلاش می‌کنند جوانان و نوجوانان را هدف قرار دهند، در حالی که این محصولات نیز سلامت مصرف‌کنندگان را به طور جدی تهدید می‌کنند.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در میناب به صفر رسید

رییس مرکز بهداشت میناب گفت: تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در سال ۱۴۰۴ در این شهرستان به صفر رسیده که این دستاورد حاصل اجرای دقیق برنامه‌های پیشگیری، غربالگری و پیگیری مستمر زوجین در معرض خطر توسط تیم‌های سلامت و واحد تالاسمی است.

دکتر بهزادی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ تعداد ۲۷ جنین مبتلا به تالاسمی ماژور از طریق فرآیند تشخیص پیش از تولد (PND) شناسایی شدند که پس از انجام مراحل قانونی، سقط درمانی برای آنان انجام گرفت و در نتیجه هیچ موردی از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در میناب به ثبت نرسید.

وی با اشاره به روند اجرای برنامه PND افزود: این فرآیند با شناسایی و ثبت زوجین ناقل تالاسمی (مینور) در نظام سلامت آغاز می‌شود و در مرحله بعد، مشاوره ژنتیک و مراقبت‌های پیش از بارداری برای زوجین انجام شده و پس از وقوع بارداری، نمونه‌گیری از جنین در زمان مناسب بارداری و انجام آزمایش‌های تخصصی ژنتیک انجام می‌گیرد.

وی یادآورشد: در ادامه، نتایج آزمایش‌ها بررسی شده و در صورت تشخیص ابتلای جنین به تالاسمی ماژور، پرونده جهت دریافت مجوز سقط درمانی به مراجع قانونی ارجاع می‌شود و پس از اخذ مجوز، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

رییس مرکز بهداشت میناب تاکید کرد: با وجود اهمیت تشخیص پیش از تولد، بهترین راهکار کنترل تالاسمی همچنان پیشگیری اولیه از طریق مشاوره و غربالگری پیش از ازدواج و جلوگیری از ازدواج زوجین ناقل تالاسمی با یکدیگر است؛ زیرا مداخلات بعدی علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی به نظام سلامت، می‌تواند پیامدهای روحی و روانی قابل توجهی برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت میناب در دستیابی به صفر مورد تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور، نتیجه همکاری خانواده‌ها، تلاش کارشناسان بهداشتی، مراقبان سلامت، بهورزان، پزشکان و کارکنان واحد تالاسمی است و تداوم این دستاورد نیازمند مشارکت آگاهانه مردم در برنامه‌های غربالگری و مشاوره ژنتیک خواهد بود.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

کشف ۷۵۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در بندرخمیر

روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اعلام کرد: در راستای اجرای طرح پایش و کنترل حمل چوب، ذغال و سایر محصولات جنگلی، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری عوامل انتظامی موفق به کشف و توقیف ۷۵۰ کیلوگرم ذغال قاچاق و بدون مجوز حمل شدند.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

روند پیشرفت پروژه خطوط انتقال آب در محدوده مهرگان بندرعباس مناسب است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان طی بازدید میدانی از عملیات جابه‌جایی خطوط انتقال آب در محدوده تقاطع غیرهمسطح در حال احداث مهرگان، روند پیشرفت پروژه و اجرای عملیات را مورد بررسی قرار داد.

عبدالحمید حمزه‌پور با ابراز رضایت از سرعت عمل تیم‌های عملیاتی، خاطرنشان کرد: عملیات جابه‌جایی خطوط طبق برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده در حال پیش‌روی است و انتظار می‌رود این پروژه تا زمان اعلام شده به اتمام برسد.

وی ضمن قدردانی از زحمات کارگران سخت کوش و اکیپ اتفاقات و تیم‌های فنی، از صبوری و همراهی شهروندان بندرعباس در مواجهه با قطعی اعمال شده آب در اجرای این پروژه قدردانی و تاکید کرد: تلاش حداکثری آبفا برای به حداقل رساندن زمان قطعی و بازگشت سریع جریان آب است.

نیم نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان/این صفحه به‌روز رسانی می‌شود 

پایان برداشت خربزه در بندرلنگه

مدیر جهاد کشاورزی بندر لنگه از پایان عملیات برداشت محصول جالیزی تابستانه خربزه شامل ارقام «کریر» و «جانا» از مزارع این شهرستان خبر داد.

مالک اشتر بینا اظهار کرد: امسال ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بندرلنگه که در روستای «پدل» واقع شده، به کشت خربزه اختصاص یافته بود که با اتمام فصل برداشت، در مجموع هزار و ۵۰۰ تن محصول با کیفیت از این اراضی استحصال و روانه بازار مصرف شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کشاورزان منطقه در تحقق این میزان تولید، اظهار کرد: خربزه‌های تولیدی در روستای پدل به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب و تلاش بهره‌برداران، از کیفیت و طعم بسیار مطلوبی برخوردار هستند که همین امر موجب استقبال خوب بازار از این محصول جالیزی شده است.

بینا در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی در تولیدات کشاورزی افزود: تمرکزمان بر افزایش بهره‌وری در واحد سطح و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است تا ضمن حفظ تولید، پایداری مزارع در برابر تنش‌های محیطی و کم‌آبی تضمین شود.

مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه خاطرنشان کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با تمام توان در کنار کشاورزان قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت از توسعه کشت‌های جایگزین و استفاده از نهاده‌های مرغوب برای فصل زراعی آینده در دستور کار قرار گرفته است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.