علی حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تجهیزات قابلیت کنترل مصرف و رویت از راه دور را دارد، افزود: هوشمند سازی کنتورها از سال قبل شروع شده و کنترل هوشمند و مدیریت مصرف از راه دور از مزایای استفاده از این سیستم است.
وی اظهار داشت: با استفاده از این سامانه که مجهز به سیم کارت است، مدیریت مصرف بهینه از طریق سامانه و شبکه های اینترنتی امکانپذیر شده و مصرف مشترکان به صورت متمرکز در تمام ساعات شبانه روز کنترل می شود.
حسنی تصریح کرد: روزانه به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان کشاورزی، تجاری و خانگی این شهرستان نصب می شود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از این فناوری از خسارات و آسیب های سنگین به پمب های گران قیمت جلوگیری می کند و در صورت اتصال به طور خودکار جریان برق قطع می شود.
حسنی یادآور شد: در زمان حاضر تعداد چاه های کشاورزی مجاز شهرستان ابهر یک هزار و ۲۰۳ حلقه است که از این تعداد ۶۸ درصد مجهز به کنتورهای هوشمند آب و برق هستند.
وی با بیان اینکه به طور معمول در واحدهای صنعتی از کنتورهای حجمی هوشمند استفاده می شود، گفت: از طریق این سیستم ها اطلاعات به صورت دیتا به امور برق ارسال و امکان مشاهده برخط میزان فراهم میشود.
حسنی، صرفه جویی در مصرف برق و منابع آبی زیرزمینی را از مزایای بهره مندی از این کنتورها بیان کرد و ادامه داد: این سیستم ها جریان برق را بر اساس نیاز تنظیم می کند و جریان های اضافی از این طریق حذف می شود.
وی گفت: مدیریت مستمر شبکه موجب می شود نیازی به خاموشی های طولانی مدت نباشد که همه ساله برای مشترکان در بخش های مختلف اعمال می شد.
حسنی افزود: در حوزه امور برق شهرستان ابهر هم اکنون سه هزار کنتور در شهر و ۴۰۰ کنتور در روستاها هوشمند است.












