به گزارش خبرنگار ایرنا، امشب خیابانهای قم زودتر از همیشه بیدار شدند؛ شبی که همزمان با پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی پس از حمله امروز این رژیم به لبنان، میدانها و معابر اصلی شهر از جمعیتی پر شد که با پرچم، شعار و فریادهای حماسی به خیابان آمده بودند.
صدمین شب تجمعات مردمی در حمایت از نظام، نیروهای مسلح و رهبری، این بار حالوهوایی متفاوت داشت؛ شبی آمیخته از خشم، غرور و همبستگی؛ هنوز ساعتی از انتشار خبر حمله موشکی ایران نگذشته بود که بوق ممتد خودروها، فریاد «اللهاکبر» و شعارهای ضدصهیونیستی در نقاط مختلف قم طنینانداز شد.
از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا میدانهای مرکزی شهر، مردم دستهدسته به خیابان آمدند؛ جوانانی با پرچمهای سهرنگ ایران، خانوادههایی که کودکانشان را همراه آورده بودند و پیرمردانی که با چفیه بر دوش، صحنههای سالهای دفاع و مقاومت را به یاد میآوردند.
همزمان با مخابره اخبار حملات موشکی، موجی از تکبیر در میان جمعیت پیچید؛ جمعیتی که شعار «مرگ بر اسرائیل» و «ایران، ایران» را با هیجان و صلابت فریاد میزدند؛ برخی خودروها با نصب پرچم ایران و تصاویر فرماندهان شهید در خیابانها حرکت میکردند و گروهی دیگر با پخش سرودهای حماسی، فضای شهر را به صحنهای از همبستگی ملی تبدیل کرده بودند.
امشب در چهره مردم قم، بیش از هر چیز حس اقتدار دیده میشد؛ حسی که از باور به قدرت پاسخگویی ایران و حمایت از جبهه مقاومت سرچشمه میگرفت؛ بسیاری از حاضران میگفتند حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، بار دیگر خشم ملتهای منطقه را شعلهور کرد و پاسخ ایران نیز نشان داد معادلات منطقه بدون واکنش باقی نخواهد ماند.
در گوشهای از جمعیت، مادری که دست کودک خردسالش را گرفته بود، میگفت: «آمدیم بچههایمان ببینند مردم ایران وقت خطر کنار کشورشان میایستند.» چند قدم آنطرفتر، نوجوانانی که پرچم ایران را روی دوش انداخته بودند، شعار میدادند: «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».
قم در این شب، تصویری از شهری را به نمایش گذاشت که هنوز خیابانهایش با تحولات جبهه مقاومت نفس میکشد؛ شهری که هر بار منطقه در التهاب فرو میرود، میدانهایش به محل اجتماع مردمی تبدیل میشود که میخواهند حمایت خود از آرمانهای انقلاب و مقاومت را آشکارا فریاد بزنند.
صدمین شب تجمعات مردمی قم در حالی پایان یافت که صدای شعارها تا پاسی از نیمه شب در برخی خیابانها شنیده میشد و پرچمهای ایران در باد شبانه به اهتزاز درآمده بود؛ شبی که برای بسیاری از مردم، فقط یک تجمع نبود، بلکه نمایش ایستادگی و همبستگی ملی بود.












