بازنشستگی ۵۵ زن سرپرست خانوار در خاش از محل بیمه اجتماعی
رئیس اداره بهزیستی خاش از بازنشسته شدن ۵۵ زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد از محل بیمه اجتماعی خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال برای بیمه ۲۴۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شده است.
ادریس تمندانی در گفتوگو با ایرنا، با اشاره به حمایتهای بیمهای از مددجویان زیر پوشش، اظهار کرد: حق بیمه ۶۴۵ نفر از جامعه هدف بیمه روستاییان و عشایر نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت میشود که مبلغ پرداختی در این بخش بیش از ۵۹ میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه حمایتهای بهداشتی و درمانی از گروههای آسیبپذیر در اولویت برنامههای بهزیستی قرار دارد، افزود: در زمینه حمایت از مادران باردار و شیرده نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت شده است.
رئیس اداره بهزیستی خاش تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش طرح غربالگری سلامت قرار گرفتهاند که به همین منظور یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال کمک هزینه به آنان پرداخت شده است.
تمندانی در ادامه با اشاره به حمایتهای معیشتی از کودکان نیازمند، خاطرنشان کرد: کمک هزینه نگهداری کودکان نیازمند و بازمانده از تحصیل نیز در این مدت بیش از ۴۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بوده است.
وی تأکید کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و تأمین امنیت بیمهای آنان از مهمترین سیاستهای اجرایی بهزیستی است که نتیجه آن در مواردی مانند بازنشستگی ۵۵ نفر از این عزیزان مشهود میشود.












