اهدای عضو در یزد نجات‌بخش جان بیماران نیازمند شد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 11:44
یزد _ ایرنا _ رییس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اعضای بدن یک مرد ۵۰ ساله در یزد که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود نجات بخش جان چند بیماران نیازمند شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر علی دهقان افزود: با رضایت خانواده مرحوم "محسن دشتی " اعضای او به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی اظهار کرد: کبد و یک کلیه این ایثارگر در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان هموطنان شد.

وی گفت: با فداکاری خانواده این ایثارگر هفتمین اهدای عضو سال جاری در استان یزد به ثبت رسید.

اعضای هر بیمار مرگ مغزی را می توان به هشت بیمار پیوند زد اما در بهترین حالت تا چهار پیوند انجام می شود.

به گفته پزشکان اعضای قابل‌ اهدای فرد مرگ مغزی قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب را شامل می شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.