به گزارش روز سهشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر علی دهقان افزود: با رضایت خانواده مرحوم "محسن دشتی " اعضای او به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی اظهار کرد: کبد و یک کلیه این ایثارگر در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان هموطنان شد.
وی گفت: با فداکاری خانواده این ایثارگر هفتمین اهدای عضو سال جاری در استان یزد به ثبت رسید.
اعضای هر بیمار مرگ مغزی را می توان به هشت بیمار پیوند زد اما در بهترین حالت تا چهار پیوند انجام می شود.
به گفته پزشکان اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی قلب، ریهها، کبد، رودهها، لوزالمعده، کلیهها و برخی بافتهای بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب را شامل می شود.












