هادی یاسر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیرکشت لوبیا در کل شهرستان سلطانیه سه هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این میزان امسال در ۱۰۰ هکتار کشت انواع لوبیا قرمز، چیتی و لوبیا سبز بذری انجام می شود.
وی با بیان اینکه همه مزارع سطح زیرکشت لوبیا در شهرستان سلطانیه به صورت مکانیزه کشت می شود، یادآور شد: آبیاری این زمین ها نیز تحت فشار و با روش تیپ انجام می شود که در این روش آب با استفاده از نوار آبیاری به صورت قطرات مجزا و یا پیوسته با فشار خیلی کم و به صورت قطره قطره پای گیاه ریخته میشود.
یاسر اظهار داشت: با کشت مکانیزه، مصرف کود، بهینه و بذر با دقت بسیار بالا انجام و عملکرد بسیار خوبی در سطح عاید می شود.
وی با بیان اینکه کشت لوبیا در شهرستان سلطانیه تا دهم تیرماه ادامه می یابد، خاطرنشان کرد: لوبیا چیتی، سفید و قرمز از ارقام لوبیای کشت شده در این شهرستان است که به سایر استانهای کشور نیز ارسال می شود.
یاسر گفت: از لوبیا چیتی نوع یاقوت و از لوبیا قرمز نوع کوشا، زود بازده و دارای عملکرد مطلوبی است که در سلطانیه کشت میشود.
وی افزود: استفاده از بذور اصلاح شده، دانش کشاورزی، آبیاری نوین و مدیریت مناسب مزرعه موجب بالارفتن راندمان در مزارع لوبیای شهرستان سلطانیه شده است.
یاسر اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از ۷۰ درصد از اراضی آبی شهرستان سلطانیه به سامانههای نوین آبیاری مجهز هستند که این امر حاکی از توجه و حساسیت ویژه نسبت به بهینهسازی مصرف آب و افزایش بهرهوری در کشاورزی است.












