نخستین مرکز نوآوری اجتماعی و فرهنگی کشور در یزد راه‌اندازی شد + فیلم

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 16:31
یزد- ایرنا- نخستین مرکز نوآوری اجتماعی و فرهنگی کشور با تجهیز امکانات لازم در استان یزد راه‌اندازی شده و بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایرنا، این مرکز شامل بخش‌های اشتراکی جهت استفاده و حضور سمن‌ها و تشکل‌ها، استودیو ضبط صدا و تصویر با امکانات حرفه‌ای، فضای پخش فیلم سینمایی و فضای کارگاهی و آموزشی، کافه نقد و گفت و گو، سالن جلسات و دیگر بخش‌ها است .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: اوایل سال گذشته با پیشنهاد استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، ایجاد مرکز نوآوری اجتماعی فرهنگی و هنری به سازمان اجتماعی کشور ارائه شد که خوشبختانه پس از سه ماه تصویب شد.

علی صالحی افزود: با پیگیری های انجام شده، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز جهت آغاز به کار و فعالیت های اجرایی این مرکز که برای اولین بار در سطح کشور ایجاد شده ، تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد : از همان ماه های ابتدایی، در اقدامی که آنهم برای اولین بار بود، فراخوان داده شد و تخصیص اعتبار در حوزه سمن ها و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب سمن برگزیده صورت گرفت و با تلاش و فشردگی کاری که طی این چند ماهه بود، مرکز نوآوری اجتماعی و فرهنگی هنری استان یزد در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: این مرکز، فضای کار اشتراکی دارد تا فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری استفاده کنند همچنین فضای استودیو نیز مهیا شده تا برای تولید محتوا برای جامعه های مختلف به ویژه جامعه بلاگری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و فعالان حوزه رسانه و هنر استفاده کنند.

00:00
00:00
Download

صالحی ادامه داد: همچنین فضای کارگاهی و فضای سینما کوچک برای برگزاری نقد فیلم ایجاد و تجهیز شده است و امیدواریم این امکانات و بخش های مختلف به تقویت ظرفیت‌های حوزه های اجتماعی یزد کمک کند .

وی افزود: چون این نگرانی وجود داشت که این مراکز بعد از مدتی دچار افول شوند و با توجه به اینکه گاها اعتبارات دولتی بصورت کامل تخصیص پیدا نمی کند لذا برای فعالیت مداوم این مرکز و برای مدیریت آن به صورت خودگردان، تصمیم گیری شد و کافه فرهنگی، هنری اجتماعی نیز در این مرکز تجهیز شده تا بتواند به عنوان قلب تپنده اقتصادی مرکز ، فعالیت کرده و بخشی از هزینه های نگهداری این خانه ارزشمند که ثبت ملی شده نیز تامین شود .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: مراحل نهایی تجهیز این مرکز انجام شده و مدیریت این مرکز به صورت ۲ ساله به یکی از سمن های معتبر استان در حوزه فرهنگی هنری واگذار میشود تا از این طریق به مردم خدمت رسانی شده و سمن ها و تشکل ها بتوانند حضور داشته و از امکانات موجود استفاده کنند .

صالحی افزود: صدا و سیمای مرکز استان یزد در ایجاد این مرکز مساعدت داشت و بخشی از این خانه همچنان به عنوان مرکز رشد صدا و سیما فعالیت خواهد کرد و تعاملات خوبی نیز با مرکز نوآوری اجتماعی خواهد داشت .

وی ادامه داد: همچنین از همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تشکر می کنم ، قابل ذکر اینکه اگر حمایت ویژه محمد رضا بابایی استاندار محترم و تلاش های مجدانه اسماعیل دهستانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نبود، این مرکز به این سادگی به نتیجه نمی رسید چون در کمتر از یک سال فرآیند تجهیز آن انجام شد .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: همچنین از گروه پیشگامان کویر یزد که در تامین اینترنت مرکز کمک کرد و از مساعدت شهرداری ناحیه تاریخی، شهرداری یزد ،مخابرات استان و به صورت ویژه از همراهی رستگاری مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد که دغدغه مندانه پیگیر حل مسائل بود نیز قدردانی می کنم.

تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان یزد در طول عمر سه ساله دولت قبل، ۷۰ سمن بوده در حالیکه تنها در ۱۱ ماهه ابتدای فعالیت دولت وفاق ملی، این تعداد به ۴۲ سمن رسیده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.