توقف حملات حزب الله از زمان اعلام توافق ایران و آمریکا

عصر ایران دوشنبه 25 خرداد 1405 - 18:07
این مقام حزب الله افزود که این گروه "آزادی رفت و آمد" اسرائیل در لبنان را رد می‌کند و گفت که ایران امضای توافق با آمریکا را به تعویق انداخت تا بر پایبندی اسرائیل به آتش‌بس در لبنان نظارت داشته باشد.

یک مقام حزب‌الله به خبرگزاری رویترز گفت که این گروه از زمان اعلام توافق ایران و آمریکا هیچ عملیاتی علیه اسرائیل انجام نداده است.

به گزارش عصرایران، رویترز به نقل از یک مقام حزب الله که نامی از او نبرده نوشت که این گروه مقاومت لبنانی از زمان اعلام رسمی توافق، هیچ آتشی به روی اسرائیل نگشوده اما موضع این گروه در قبال آتش بس، به پایبندی اسرائیل به آن بستگی دارد.

این مقام افزود که حزب‌الله "آزادی رفت و آمد" اسرائیل در لبنان را رد می‌کند و گفت که ایران امضای توافق با آمریکا را به تعویق انداخت تا بر پایبندی اسرائیل به آتش‌بس در لبنان نظارت داشته باشد.

با وجود توقف حملات حزب الله، اما گزارش ها از صبح امروز حاکی است انفجارهایی در برخی مناطق و روستاهای جنوب لبنان به وقوع پیوسته که احتمال می رود در اثر حملات هوایی و یا توپخانه ای اسرائیل باشد.

مقامات اسرائیل به صراحت گفته اند خود را ملزم و مقید به توقف آتش در لبنان نمی دانند و موضوع لبنان را جدا از توافق بین ایران و آمریکا می دانند.

اسرائیل هم اینک حدود 20 درصد از اراضی لبنان را در جنوب این کشور تحت اشغال خود گرفته است و مقامات تل آویو می گویند از این ماطق عقب نخواهند نشست و تلاش دارند یک منطقه حائل امنیتی در اطراف مرزهای لبنان و سوریه و غزه برای مدتی نامحدود تحت اشغال ارتش خود نگه دارند.

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.