هریس: ترامپ در نهایت ما را به دوره بعد از برجام بازمی‌گرداند

مشرق نیوز سه شنبه 26 خرداد 1405 - 19:38
کامالا هریس در اشاره به تفاهم حاصل شده بین ایران و آمریکا، با انتقاد از ترامپ گفت او «هر مذاکره‌ای را پیروزی جلوه می‌دهد و در نهایت، به جایی برمی‌گردیم که بعد از برجام بودیم.

به گزارش مشرق نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا کامالا هریس امروز در اظهارنظر درباره تفاهم‌نامه حاصل شده بین آمریکا و ایران که قرار است جمعه به‌طور رسمی امضا شود، گفت در واقع فقط «مفهومی از یک توافق» است.

او در اشاره به جنگ آمریکا علیه ایران گفت «این جنگی است که مردم آمریکا آن را نمی‌خواستند. این یک جنگ انتخابی است. این رئیس‌جمهوری است که نشان داده کاملاً خودمحور است و باید دید در ساعات و روزهای آینده در روند مذاکرات چه رخ می‌دهد، اما واقعاً این فقط مفهومی از یک توافق است».

هریس این سخنان را در نشستی در وین در جریان اجلاس جهانی آب‌وهوایی اتریش و در کنار فرماندار پیشین کالیفرنیا آرنولد شوارتزنگر بیان می‌کرد.

او که در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن، معاونش بود، در پاسخ به این سؤال که آیا اگر رئیس‌جمهور می‌شد جنگی با ایران را آغاز می‌کرد، پاسخ داد «قطعاً نه».

هریس افزود «این رئیس‌جمهور هر مذاکره‌ای را پیروزی اعلام خواهد کرد و ما دوباره به همان جایی برمی‌گردیم که بعد از برجام بودیم و آن را هم یک پیروزی معرفی می‌کنند؛ همان توافقی که او از آن خارج شد».

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.