تقویت حضور دریایی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه به بهانه مهار چین

عصر ایران جمعه 05 تیر 1405 - 09:46
براساس گزارش خبرگزاری تاس، این مقام مسئول آمریکایی همچنین اذعان کرد که آمریکا به طور مکرر در تایوان و اطراف آن، به همراه متحدان و شرکای خود، در عملیات آزادی ناوبری شرکت می‌کند.

آمریکا به بهانه مهار چین در حال گسترش حضور دریایی خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

به گزارش ایسنا، «مایکل دسامبره» معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام در جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت که واشنگتن، علیرغم اعتراضات چین، مرتبا کشتی‌های جنگی خود را به آب‌های مورد مناقشه در منطقه آسیا-اقیانوسیه می‌فرستد تا «از آزادی ناوبری دفاع کند!»

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این مقام مسئول آمریکایی همچنین اذعان کرد که آمریکا به طور مکرر در تایوان و اطراف آن، به همراه متحدان و شرکای خود، در عملیات آزادی ناوبری شرکت می‌کند.

دسامبره افزود: «ما همچنین برخی از کشتی‌های گارد ساحلی را به عنوان مثال از منطقه سنتکام به فیلیپین منتقل کرده‌ایم و کشتی‌های گارد ساحلی بیشتری نیز به گوام اضافه شده‌اند. همچنین دو کشتی گشت گارد ساحلی ایالات متحده به پایگاه نظامی خلیج سوبیک در فیلیپین اعزام شده‌اند.

او گفت «ما در حال حاضر شاهد انتقال برخی از کشتی‌های گارد ساحلی در خلیج سوبیک از سنتکام به خلیج سوبیک هستیم که این امر به ظرفیت ما در آنجا کمک بزرگی می‌کند. ایالات متحده در تلاش است تا مهار چین را در امتداد اولین زنجیره جزیره‌ای در اقیانوس آرام تضمین کند.»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.