اسدالله چراغی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره جلسه کمیسیون بهداشتاظهار کرد: در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان بیمه سلامت ایران، برخی مسائل و دغدغههای این حوزه را مطرح کرد.
وی با اشاره به کمبود برخی داروهای خاص و مورد نیاز بیماران در برخی از بخشهای کشور ازجمله استان ایلام،گفت: کمبود این داروها مشکلات متعددی را برای بیماران و خانوادههای آنان ایجاد کرده و لازم است تدابیر لازم برای تأمین پایدار این اقلام دارویی اتخاذ شود.
نماینده دهلران در مجلس با اشاره به اجرای برنامه هفتم توسعه، افزود: بر اساس قانون، پوشش بیمه سلامت برای دهکهای یک تا پنج به صورت رایگان در نظر گرفته شده است، اما سایر دهکها ملزم به پرداخت حق بیمه هستند که ضروری است برای بهرهمندی بیشتر این اقشار از خدمات بیمهای نیز راهکارهای حمایتی مناسبی پیشبینی شود.
چراغی در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت نیروهای قراردادی بیمه سلامت تأکید کرد و خواستار تسریع در رسیدگی به موضوع تبدیل وضعیت و همچنین پرداخت مطالبات و حقوق این کارکنان شد.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان بیمه سلامت و پیگیریهای انجامشده، بخشی از مشکلات موجود در حوزه سلامت و بیمه استانهای محروم از جمله ایلام برطرف شده و خدمات مطلوبتری به مردم ارائه شود.
نماینده دهلران در مجلس همچنین درباره جلسه اعضای کمیسیون بهداشت با معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، ضمن اشاره به مشکلات حوزه دارو اظهار کرد: کمبود برخی داروها در داروخانهها، مردم را به سمت بازار آزاد دارو سوق داده است.
چراغی با بیان اینکه در برخی از مناطق محروم از جمله در استان ایلام شرکت پخش دولتی دارو وجود ندارد و تمامی شرکتهای فعال در این حوزه خصوصی هستند که این موضوع چالشهایی را در زمینه تأمین و توزیع دارو ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه برخی بیماران برای تأمین دارو با مشکلات متعددی مواجه هستند، تصریح کرد: زوار ومسافرانی که وارد استان ایلام می شوند در صورت بیماری به دلیل عدم دسترسی به برخی داروها با مشکل مواجه می شوند.
نماینده دهلران در مجلس تأکید کرد: اگر در حوزه دارو اولویتبندی مناسبی انجام شود و تمرکز بر چند قلم داروی کمیاب که زمینه ایجاد رانت در آنها وجود دارد، قرار گیرد، بخش قابل توجهی از مشکلات و رانتخواریهای این حوزه برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/