به گزارش همشهری آنلاین، شبکه پرستیوی اعلام کرد مطابق بیانیه پایانی مذاکرات زوریخ که از سوی دو کشور میانجی منتشر شده، برای جلوگیری از بروز حوادث در تنگه هرمز و کاهش خطر تشدید تنشهای نظامی، یک خط ارتباطی میان ایران و آمریکا برقرار شده است.
بر اساس این گزارش، ایجاد این سازوکار ارتباطی در راستای اجرای مفاد بند پنجم یادداشت تفاهم اسلامآباد و مدیریت ایمن تردد دریایی در تنگه هرمز صورت گرفته است.
پرستیوی همچنین گزارش داد جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مفاد تفاهم تأکید کرده و اعلام داشته است که هرگونه عبور از تنگه هرمز باید از مسیرهای تعیینشده و اعلامی از سوی ایران انجام شود.










