فوری؛ خط ارتباطی مستقیم ایران و آمریکا برقرار شد

همشهری آنلاین جمعه 05 تیر 1405 - 17:20
شبکه پرس‌تی‌وی گزارش داد در چارچوب توافقات حاصل‌شده در مذاکرات زوریخ و با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی در تنگه هرمز، یک خط ارتباطی میان ایران و آمریکا ایجاد شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد مطابق بیانیه پایانی مذاکرات زوریخ که از سوی دو کشور میانجی منتشر شده، برای جلوگیری از بروز حوادث در تنگه هرمز و کاهش خطر تشدید تنش‌های نظامی، یک خط ارتباطی میان ایران و آمریکا برقرار شده است.

بر اساس این گزارش، ایجاد این سازوکار ارتباطی در راستای اجرای مفاد بند پنجم یادداشت تفاهم اسلام‌آباد و مدیریت ایمن تردد دریایی در تنگه هرمز صورت گرفته است.

پرس‌تی‌وی همچنین گزارش داد جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مفاد تفاهم تأکید کرده و اعلام داشته است که هرگونه عبور از تنگه هرمز باید از مسیرهای تعیین‌شده و اعلامی از سوی ایران انجام شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.