بقائی: آمریکا خود به شدت نیازمند خیرات برای حل مشکل گرسنگی است

مشرق نیوز جمعه 05 تیر 1405 - 14:35
سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد که آمریکا خود به شدت نیازمند احسان و خیرات برای حل مشکل گرسنگی است.

به گزارش مشرق، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در شبکه ایکس، راجع به وضعیت گرسنگی در آمریکا نوشت: آمریکا خود به شدت نیازمند احسان و خیرات برای حل مشکل گرسنگی است.

وی افزود: طبق گزارش "سازمان جهانی آموزش خدمات گرسنگی" (World Hunger Education Service)، «در ایالات متحده، بیش از 47 میلیون نفر، شامل یک نفر از هر پنج کودک، از دسترسی به غذای کافی برای یک زندگی سالم محروم هستند. از سال 2020 تاکنون، تعداد افرادی که با ناامنی غذایی مواجه‌اند، 4٫2 میلیون نفر افزایش یافته است.»

بقائی ادامه داد: طبق گزارش سازمان "تغذیه آمریکا" (Feeding America)، «چهل و هفت میلیون نفر آمریکایی با ناامنی غذایی روبرو هستند — و هر روز با چالش‌ گرسنگی و تبعات بهداشتی و اجتماعی آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: البته خبر خوب این است که مدتی است مقام‌های آمریکایی دیگر نباید چنین آمارهای ناخوشایندی را ببینند چون بعد از 30 سال گزارش‌دهی مستمر سالانه درباره وضعیت ناامنی غذایی و گرسنگی در آمریکا، وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) از سپتامبر 2024 بی‌سر و صدا تهیه این گزارش را متوقف کرد. و بدین ترتیب اکنون نزدیک به دو سال است که مشکل گرسنگی در آمریکا حل شده است!

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.