رئیس دانشگاه صدا و سیما: تبلیغات بازرگانی نباید صرفاً زیر نظر معاونت اداری مالی سازمان باشد

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 23 آذر 1399 - 12:33
رئیس دانشگاه صدا و سیما به سهم پایین رسانه ملّی از بودجه عمومی به نسبت BBC اشاره کرد و گفت لازم است سیاستِ پخش آگهی بازرگانی، تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش رسانه ملّی و تبلیغات بازرگانی امروز با حضور قائم مقام رسانه ملی، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما، رئیس دانشگاه صداوسیما، استادان دانشگاه و جمعی از پژوهشگران آغاز به کار کرد.

بخشی از این همایش 2 روزه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری و بخش عمده آن به صورت مجازی برگزار می‌شود و موضوعات مختلف را در زمینه تبلیغات بازرگانی بررسی می‌کند.

پژوهشگران در این همایش در حوزه‌هایی همچون حقوق مخاطب، دین و فرهنگ، اقتصاد و مدیریت و سیاست در حوزه تبلیغات به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما در آیین افتتاحیه همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی گفت: تبلیغات بازرگانی با توجه به  اهمیت اثرگذاری آن بر مخاطب، نباید صرفاً تحت نظارت معاونت اداری و مالی اداره شود بلکه باید، در حدّ معاونت برنامه‌ساز برای آن اهمیت قائل شد.

وی با تأکید بر اینکه در دوران ریاست علی‌عسکری بر رسانه ملّی انضباط شدید مالی بر بودجه صداوسیما حاکم است، گفت: باید برای نیاز رسانه ملّی به استفاده از بودجه عمومی چاره‌ای اندیشید، در غیر این صورت، ممکن است دستِ رسانه ملّی برای پرداختن به موضوعات اساسی و همچنین نیازهای مردم چندان باز نباشد.

رئیس همایش رسانه ملّی و تبلیغات بازرگانی با اشاره به نمونه‌هایی از تبلیغات شرکت‌های خارجی تصریح کرد: نیاز است در الگوها، مدیریت و سیاستگذاری برای پخش پیام‌های بازرگانی در رسانه ملّی تغییراتی ایجاد شود، زیرا نشر ایده و معنا در زندگی مخاطبان دخیل است.

اسفندیاری با اشاره به انتقاد از سهم رسانه ملّی از بودجه عمومی، در مقایسه بودجه صداوسیما با رسانه‌ای مانند BBC گفت: سهم BBC از تولید ناخالص انگلیس، هشت برابر سهم صداوسیما از تولید ناخالص داخلی است. این بدان معنا است که دولت بریتانیا هشت برابر بیشتر برای رسانه حاکمیت خود اهمیت قائل است.

در ادامه این مراسم با قدردانی از محسن اسماعیلی، سید حسین شریف‌الدین، سیده مریم اعتماد، ستار زرکلام و سیدمحمدحسین میرهاشمی‌ به عنوان نویسندگان مقالات برتر، از 6 عنوان کتاب تولید شده در  خصوص رسانه ملّی و تبلیغات بازرگانی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.