نورعلی عباسپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بسته تحولی «مدرسه، کانون تربیتی محله» یک ماه است که ابلاغ شده اظهار کرد: اجرای این طرح مستلزم همکاری نهادهای محلی و استانی است. در مرحله اول و دوم اجرای طرح، گروه های همیار در سطح استان ها و مناطق تشکبل شده اند.
وی افزود: گروه های همیار ترکیبی از نمایندگان اولیاء و نمایندگان نهادهای موثر استانی و منطقه ای است. اغلب استان ها کار را تا دو مرحله جلو برده اند. استان ها در مرحله سوم در حال شناسایی مدارس مجری هستند.
مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال اول اجرای برنامه، کار را در ۱۰ درصد مدارس آغاز می کنیم گفت: ماموریت مدارس به عنوان کانون تربیتی، همکاری نهادهای محلی و مدرسه برای پیشبرد اهداف تربیتی است. با استفاده از ظرفیت های محلی و ظرفیت مدرسه به دنبال تحقق اهداف تعلیم و تربیتی مستند به سند تحول بنیادین هستیم.
عباسپور افزود: بر اساس سندتحول بنیادین، مدرسه باید محور فعالیت های تربیتی و فرهنگی محله باشد تا بتوانیم یک هم افزایی داشته باشیم و از کارهای موازی جلوگیری شود. اگر در یک محلی قرار است فعالیت تربیتی و فرهنگی انجام شود محور و کانون، مدرسه است.
وی درباره برنامه های آموزشی مرتبط با کرونا در قالب این طرح نیز عنوان کرد: طرح هنوز به مدرسه نرسیده است اما به همه زمینه های فرهنگی و تربیتی ورورد می کند و همه موضوعات را در بر می گیرد. انتظار داریم طرح تا یک ماه دیگر به مدارس برسد و مدارس مجری کار را شروع کنند که قطعا آموزش های مرتبط با کرونا را هم شامل خواهد شد.
انتهای پیام