شرکت‌کنندگان جایزه استیکر در نشان دادن احساسات موفق بودند

ایرنا سه شنبه 16 دی 1399 - 11:43
تهران- ایرنا- دبیر دومین جایزه سال استیکر نشان دادن حالت‌ها و احساسات مختلف را در بحث استیکر نکته‌ای بسیار مهم خواند و معتقد است که شرکت‌کنندگان به ویژه در دوره دوم این رویداد در این امر بسیار موفق بودند.
شرکت‌کنندگان جایزه استیکر در نشان دادن احساسات موفق بودند

سیدمسعود شجاعی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره دومین جایزه سال استیکر، اظهار داشت: تصور من این است که برگزاری این جشنواره رویدادی بسیار مهم در فضای مجازی به حساب می‌آید و بسیار ارزشمند است که استیکرهایی تولید شود که متناسب با فرهنگ بومی ایرانی باشد.

وی افزود: دوره اول این رویداد واقعا برای ما غیرمنتظره بود و کارهای بسیار خوبی دریافت کردیم. امسال تلاش برگزارکنندگان در مجموعه آی گپ و حتی شرکت کنندگان خیلی بیشتر بود و در نهایت ما به یک تصمیم جدید رسیدیم که استیکر متحرک را هم اضافه شود.

دبیر دومین جایزه سال استیکر ادامه داد: یکی از جذابیت‌های ویژه‌ای که می‌توان در مورد آن صحبت کرد، همین استیکرهای متحرک است که از لحاظ بصری خیلی جذاب‌تر و زیباتر است؛ خصوصا وقتی ما با فرهنگ بومی خودمان این آثار را خلق می‌کنیم از هر جهت عالی است.

وی اظهار کرد: امسال علاوه بر بحث استیکر متحرک که به این رویداد اضافه شد، کارگاه‌های آموزشی که به صورت ضبط‌ شده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت بسیار تاثیرگذار بود. سال گذشته یکی از مشکلات جدی استیکرها استفاده بیش از حد از جزئیات بود که در ابعاد کوچک استیکر اصلا دیده نمی‌شوند؛ اما بر پایه آموزش‌هایی که طی کارگاه‌های آنلاین توسط علی رادمند و پدرام اعتمادی اساتید این حوزه ارائه شد، ما امسال این تفاوت را در بخش داوری کاملا احساس کردیم.

شجاعی طباطبایی گفت: به نظر من وقتی این رویداد بسیار ممتاز، استمرار می‌یابد و جایگاه خاصی پیدا می‌کند، می‌تواند کارگشا و موثر واقع شود. در بحث استیکر نکته‌ای که بسیار مهم است نشان دادن حالت‌ها و احساسات مختلف است که فکر می‌کنم شرکت‌کنندگان خصوصا در دوره دوم این رویداد در این امر بسیار موفق بودند.

وی ادامه داد: از لحاظ تکنیکی کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی که به صورت ویدیویی منتشر شد، بسیار تاثیرگذار بود و در نهایت این مجموعه‌هایی که ارائه می‌شود نه تنها در آی‌گپ، بلکه می‌تواند در سایر پیام‌رسان‌ها گسترش پیدا کند.

دبیر دومین جایزه سال استیکر اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این بود که از بعضی مسئولان انتظار داشتیم که حمایت ویژه‌ای از این رویداد داشته باشند، زیرا این جشنواره به صورت بومی و ایرانی در حال برگزاری است و به نظرم نیازمند حمایت جدی است، اما متاسفانه چنین چیزی را شاهد نبودیم؛ البته من فکر می‌کنم مجموعه آیگپ بسیار جدی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

این هنرمند گفت: جایزه سال استیکر که توسط پیام رسان آیگپ برگزار می شود جایگاه ثابت و ویژه‌ای میان نمایشگاه‌ها و مسابقات پیدا کرده و در تقویم رویدادهای مربوط به این حوزه جای خود را  یافته است و نکته دوم اهمیت خروجی این رویداد است. دیده شدن کارگاه‌های آموزشی هم مسئله مهمی بود و من تصور می‌کنم نظمی که در این مسیر ایجاد شده موجب ایجاد یک استمرار می‌شود و این جشنواره به شکل هدفمند و موثر به کار خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم این استمرار، جایزه سال استیکر را به یک رویداد کاملا ویژه و خاص تبدیل می‌کند. شاید حتی خیلی از این آثار از استانداردهای بین المللی هم بالاتر و قوی‌تر باشد و این رویداد می‌تواند زمینه را برای ارائه آثار بومی و فرهنگی ایران در سطح جهانی فراهم کند.

هدف از برپایی این رویداد طراحی استیکر بر اساس فرهنگ بومی ایران در سه بخش شخصیت‌های ایرانی، موضوعات نوستالژیک و آزاد و همچنین طراحی استیکر متحرک بر اساس فرهنگ بومی ایران است. 
 
بهرام عظیمی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، علی رادمند، امیرحسین ایماغیان و امیر یاسمنی داوران دومین جایزه سال «استیکر» هستند. 

اختتامیه دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی ۳۰ دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.