استاندار یزد از اختلاف قیمت کالاهای مصرفی در بازار انتقاد کرد

ایرنا یکشنبه 10 بهمن 1400 - 09:07
یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: اختلاف قیمت کالاهای مصرفی مردم در بازار به هیچ وجه پذیرفته نیست ،این مشکل اجتماعی و اقتصادی در شان اصناف خوشنام و شریف استان نیست باید هرچه سریعتر با همکاری، نظارت مردم و مسئولان ذی ربط رفع شود.
استاندار یزد از اختلاف قیمت کالاهای مصرفی در بازار انتقاد کرد

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شنبه شب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان افزود: با تشدید نظارت‌ها، همکاری اصناف و پیگیری مسئولان باید از اختلاف قیمت‌ در بازار جلوگیری شود.

وی به اختلاف قیمت تخم مرغ بسته‌بندی شده و غیربسته بندی عرضه شده اشاره کرد و گفت: این موضوع غیرشفاف است، مسئولان هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام و مانع افزایش قیمت های بی‌رویه شوند.

استاندار یزد، ساماندهی وضعیت قیمت شن و ماسه را هم ضروری ذکر کرد و گفت: تاکنون قیمت مصوب شن و ماسه در استان رعایت نشده و باید با جدیت نظارت و این مشکل در صنعت ساختمان رفع شود.

فاطمی به اهمیت اجرای مصوبه های ستاد تنظیم بازار در بحث قیمت‌گذاری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: قیمت‌های مصوب ستاد در موضوع‌های مختلف لازم است اجرا شود و باید معیار عمل همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جلسه تنظیم بازار باید خارج از هرگونه تعارف برگزار شود، گفت: کاربردی شدن تصمیم‌ها باید معیار عمل باشد و تمامی اعضا باید با جدیت نسبت به پیگیری امور اقدام کنند.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه تمامی مسئولان در برابر گرانی و گران فروشی‌ در استان مسئول هستند، افزود: فرمانداران و مدیران ارشد باید شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها را به عنوان بازوان اجرایی و کمکی برای رصد مستمر مناطق ببینند و آنها را به کار گیرند.

فاطمی، نظارت بر نحوه توزیع برنج مرغوب و مناسب را جزو ضرورت‌های اصلی ستاد تنظیم بازار ذکر کرد و گفت: فرمانداران باید با نظارت مستمر و جدی نسبت به رصد حوزه کاری خود اقدام و توزیع عادلانه خدمات را در اولویت قرار دهند.

در این نشست تعدادی از مسئولان به ارایه گزارش از فعالیت و عملکرد حوزه خود پرداختند.  

یکی از خبرنگاران ایرنا هفته گذشته ساعت ۱۰ صبح با مراجعه به سه میوه فروشی در شهر یزد با سه قیمت متفاوت ۱۵ هزار تومان، ۱۴ هزار تومان و ۱۳ هزار تومام برای هرکیلوگرم سیب زمینی مواجه شد.

در حالیکه سیب زمینی های عرضه شده هیچ کدام با هم تفاوتی نداشتد، فاصله ۲ میوه فروشی اول حدود ۵۰۰متر و میوه فروشی سوم حدود هفت کیلومتر با میوه فروشی نخست فاصله داشت.  

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.