مرتضی شجاعی، پژوهشگر و کارشناس صنعت خودرو گفت: سال ۹۶ با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو، بازار وضعیت تعادلی داشت؛ اکنون با کاهش قدرت خرید مردم چنین تقاضایی در بازار نداریم و میتوان با همین تیراژ تولید پاسخ نیاز داخل را داد اما مدیریت و سیاستهای اشتباه مانع از برقراری تعادل شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین، مرتضی شجاعی، پژوهشگر و کارشناس صنعت خودرو گفت: سال ۹۶ با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو، بازار وضعیت تعادلی داشت؛ اکنون با کاهش قدرت خرید مردم چنین تقاضایی در بازار نداریم و میتوان با همین تیراژ تولید پاسخ نیاز داخل را داد اما مدیریت و سیاستهای اشتباه مانع از برقراری تعادل شده است. اختلاف قیمت فاحش میان کارخانه و بازار دلیل اصلی تقاضای بیش از چهار میلیونی برای خرید خودرو در کشور است و این تقاضا منطقی نیست.
به گزارش اقتصاد آنلاین، مرتضی شجاعی، پژوهشگر و کارشناس صنعت خودرو گفت: سال ۹۶ با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو، بازار وضعیت تعادلی داشت؛ اکنون با کاهش قدرت خرید مردم چنین تقاضایی در بازار نداریم و میتوان با همین تیراژ تولید پاسخ نیاز داخل را داد اما مدیریت و سیاستهای اشتباه مانع از برقراری تعادل شده است.
اختلاف قیمت فاحش میان کارخانه و بازار دلیل اصلی تقاضای بیش از چهار میلیونی برای خرید خودرو در کشور است و این تقاضا منطقی نیست.
بدون اصلاح ساختار اشتباه، قرعه کشی و واردات هم چاره کار نخواهد بود. ما در سال ۹۶، حدود ۶۰ هزار خودرو وارد کردیم که به دلیل وجود شرایط تعادلی بازار کافی بود. اما حالا به نظر نمیرسد حتی واردات ۱۰۰ هزار خودرو هم چاره ساز باشد.
منبع خبر "
اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.