اولین باتری هیدروژنی خانگی دنیا از راه رسید: تامین انرژی تا ۲ روز

دیجیاتو یکشنبه 05 بهمن 1399 - 19:00
با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توان به الکتریسیته دست پیدا کرد، اما باید آن را جایی ذخیره کنید. افراد معمولا برای چنین کاری به سراغ سیستم باتری لیتیومی مانند «PowerWall 2» تسلا می‌روند، اما حالا اولین باتری هیدروژنی خانگی جهان ... The post اولین باتری هیدروژنی خانگی دنیا از راه رسید: تامین انرژی تا ۲ روز appeared first on دیجیاتو.

با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توان به الکتریسیته دست پیدا کرد، اما باید آن را جایی ذخیره کنید. افراد معمولا برای چنین کاری به سراغ سیستم باتری لیتیومی مانند «PowerWall 2» تسلا می‌روند، اما حالا اولین باتری هیدروژنی خانگی جهان از راه رسیده که توسط کمپانی استرالیایی «Lavo» توسعه پیدا کرده است.

این سیستم ذخیره انرژی با نام «Lavo Green»، ابعادی برابر ۴۰۰ در ۱۲۴۰ در ۱۶۸۰ میلی‌متری دارد و وزن آن به ۳۲۴ کیلوگرم می‌رسد. شما باید این باتری را به اینورتر خورشیدی از نوع هیبریدی و آب متصل کنید تا با استفاده از انرژی اضافه، آب را الکترولیز کرده، اکسیژن را آزاد کند و هیدروژن را در فشار ۳۰ بار در یک هیدرید فلزی ذخیره کند.

این باتری می‌تواند ۴۰ کیلووات ساعت انرژی ذخیره کند که ۳ برابر Powerwall 2 تسلا محسوب می‌شود و می‌تواند انرژی یک خانه متوسط را برای مدت ۲ روز تامین کند. زمانی که افراد به انرژی نیاز داشته باشند، از سلول سوختی برای تولید آن استفاده می‌شود، البته از یک باتری لیتیومی ۵ کیلووات ساعتی برای دسترسی سریع هم بهره می‌برد.

باتری هیدروژنی

Lavo ارتباط وای فای با این سیستم را برای کاربران ممکن کرده و می‌توان توسط یک اپ موبایل آن را کنترل کرد و روی آن نظارت داشت. کسب و کارها می‌توانند چندین نمونه از آن را بطور موازی مورد استفاده قرار دهند تا به یک نیروگاه برق مجازی هوشمند دسترسی داشته باشند.

قیمت این باتری هیدروژنی جدید برابر ۲۶,۹۰۰ دلار است که اختلاف کمی با قیمت سه باتری Powerwalls 2 دارد، البته طبق گفته Lavo قیمت آن در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ به ۲۲,۸۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند و بطور جهانی عرضه می‌شود.

طبق گفته Lavo این سیستم تا ۳۰ سال عمر می‌کند و همچنین فاقد مواد شیمیایی سمی است. علاوه بر این اگرچه با یک سیستم سنگین و بزرگ روبه‌رو هستیم، اما با توجه به میزان ذخیره انرژی کامپکت‌تر از محصولات رقیب است. با این وجود، نگرانی‌هایی درباره امنیت آن وجود دارد که البته به گفته سازنده آن، هرگونه نشتی با سرعت بالا از بین می‌رود و احتمال آتش‌سوزی یا انفجار در آن کم است.

باتری هیدروژنی

در کنار این موضوع با کارایی پایین‌تر نسبت به باتری‌های مرسوم هم روبه‌رو هستیم. میزان بهره‌وری این باتری هیدروژنی به ۸۰ درصد می‌رسد، با این حال نزدیک به نیمی از انرژی ذخیره شده در فرایند تبدیل هیدروژن به انرژی از طریق پیل سوختی از بین می‌رود. در همین راستا Lavo بهره‌وری این سیستم باتری را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.