مدیریت بحران: تهران در خرداد امسال، ۱۵ بار لرزید

نامه نیوز پنج شنبه 12 تیر 1399 - 19:09
سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گزارشی آماری از زمین‌لرزه‌های رخ داده تهران در خرداد ماه را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در خرداد ماه امسال از تعداد ۳۳۳ زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از ۲،۵ ریشتر در سطح کشور تعداد لرزه، یعنی معادل ۶۵ درصد لرزه‌ها بین ۲.۵ تا ۳ ریشتر بزرگی داشته است. ۹۷ لرزه یعنی معادل ۲۹ درصد بین سه تا چهار ریشتر قدرت داشته و ۱۸ زلزله، یعنی شش درصد از کل زلزله‌های ثبت شده بیش از چهار ریشتر بزرگی داشته است.
در این میان از ۳۳۳ زمین‌لرزه که بیش از ۲.۵ ریشتر بزرگی داشته است، ۱۵ زمین لرزه با بزرگی بیش از ۲.۵ ریشتر در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران بوده است. از این تعداد هشت مورد در محدوده جغرافیایی استان تهران رخ داده است.
همچنین بزرگترین زمین‌لرزه رخ داده درخرداد ۹۹ مربوط به تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۹۹ بود که ۵.۷ ریشتر بزرگی داشت و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین و در فاصله ۲۲ کیلومتری بیرم شهرستان لارستان استان فارس رخ داد که خوشبختانه هیچ مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشت.
بررسی تعداد زمین لرزه های با بزرگای بالای ۴ ریشتر در خرداد ماه امسال نشان می‌دهد که بیشتر این لرزه‌ها در استان فارس با ۱۰ مورد بوده است و پس از آن خوزستان با دو مورد در رتبه بعدی قرار داد. ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، تهران و کهگیلویه و بویر احمد نیز هرکدام با یک مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.