ورودی سدهای کشور همچنان منفی است

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 23:23
  آمار بهره برداری از سدهای مخزنی کشور تا ۱۷ دی‌ماه نشانگر پرشدگی تنها ۳۸ درصد مخازن سدهای کشور است و میزان ورودی سدها نیز منفی ۱۲ درصد را نشان می‌دهد.

به‌گزارش ایسنا،  میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی تاکنون معادل ۵.۳۹ میلیارد مترمکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۶.۱۳ میلیارد مترمکعب بوده ۱۲ درصد  منفی است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل با پنج درصد کاهش مواجه بوده است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۱۸.۷۷ میلیارد مترمکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۱۹.۳۹ میلیارد مترمکعب بوده سه درصد کاهش یافته است.

وضعیت مخازن اکثر سدهای مهم شرب و کشاورزی نسبت به سال گذشته منفی است به طوری که در سد تهم استان زنجان و سد بیچار استان گیلان، سد اکباتان، آبشینه استان همدان و چاه نیمه‌های سیستان و بلوچستان، شهید رجایی استان مازندران و ساوه استان مرکزی با بیش از ۵۰ درصد کاهش مخازن سد مواجه هستیم.

تنها در سد رودبار استان  لرستان، آزاد استان و درودزن ملاصدرا به ترتیب با ۵۷، ۳۵، و ۳۶ درصد رشد میزان مخازن سدها مواجه هستیم.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۶۰۹  میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۸۰.۱ میلیمتر) ۲۴ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۸۱.۹ میلیمتر) ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.