رسیدگی به مشکلات قضایی مردم در دادگستری کرمانشاه

صدا و سیما چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 15:51
رئیس کل دادگستری کرمانشاه به درخواست ۱۵۳ نفر از مراجعان دستگاه قضایی رسیدگی کرد.

رسیدگی به مشکلات قضایی مردم در دادگستری کرمانشاهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما برگزاری ملاقات‌های مردمی میتواند در راستای ارتباط نزدیک و طرح دغدغه‌ها و مطالبات مردمی اثرگذار باشد و فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش داده و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باشد و مسئولان برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری نکنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همواره از دادستان‌ها و واحد‌های قضایی درخواست کردم این نوع ارتباط مردمی را داشته و به راحتی مردم با مسئولان ارتباط داشته باشند و طرفین پرونده را قانع کنند افزود: مردم در سایه اعتماد به دستگاه قضایی به آرامش میرسند و بیشتر مردم درخواست دارند که قاضی حرف آن‌ها را با دقت بشنود و لایحه آن‌ها را با دقت بخواند.

وی با بیان اینکه مردم از عملکرد سیستم قضا باید رضایت داشته باشند و بهترین روش در دستگاه قضایی این است که حرف طرفین دعوا شنیده شود افزود: بهترین روش زندگی مردم توافق و سازش است تا اختلافات را خودشان مدیریت کنند. بر این اساس یک ستاد صبر در استان از سوی دادگستری راه اندازی شده و همه شهروندان میتوانند در این ستاد ثبت نام کرده تا به شرایط مصالحه و ایجاد امنیت در استان کمک کنند.

توسلی زاده با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری بنده ملاقات چهره به چهره با مردم تعیین شده است و همین رویکرد، گره بسیاری از گرفتاری‌های مردم را میگشاید بیان کرد: به مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان کرمانشاه در قالب ملاقات مردمی و چهره به چهره رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: مردم درخواست‌های مختلفی دارند، اما چیزی که مدنظر است در این ملاقات‌ها اگر در حق کسی اجحافی صورت گرفته باشد همان جا دستور رسیدگی داده میشود و اگر نه سعی میشود اقناع صورت گیرد تا فرد با رضایت از دادگستری خارج شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت‌های کاری باشد افزود: همواره تأکید کرده ایم که خدمت به مردم را از وظایف اصلی خود میدانیم و در این راه تمام تلاش خود را به کار میگیریم تا در جهت رضایت آن‌ها و حل مشکلاتشان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم ارتباط دوسویه و چهره به چهره در ملاقات مردمی موجب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف میشود گفت: این مهم سرمایه‌های اجتماعی را افزایش میدهد و میتواند سبب کاهش مراجعات به دادگستری شود.

توسلی زاده عنوان کرد: حفظ کرامت مراجعین، حل مشکلات آن‌ها در چارچوب قانون، اقناع مراجعین با گفتگو، جلب رضایت آن‌ها و افزایش سرمایه اجتماعی از جمله اهدافی است که به دنبال تحقق آن‌ها هستیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.