شرکت تپسی، با اعلام اینکه سرویس سفر اشتراکی «تپسی لاین» را دوباره برای کاربران تهران فعال کرده از امکان استفاده همزمان دو مسافر از یک خودرو با هزینه کمتر در این سرویس خبر داد. این سرویس پیشتر نیز در تپسی فعال بود و طی ماههای اخیر برای برخی کاربران دوباره فعال شده بود و حالا بار دیگر برای همه کاربران ساکن تهران تپسی فعال شده است.
در «تپسیلاین»، دو مسافر که مبدا و مقصد نزدیک بهم دارند همسفر میشوند و هزینه سفر، برای مسافر تا ۳۰ درصد کمتر از حالت عادی خواهد بود.
این سرویس علاوه بر به صرفه بودن هزینه سفر برای مسافرین، گسترش استفاده از این سرویس در نهایت میتواند منجر به کاهش خودروهای تک سرنشین و به تبع کاهش ترافیک شود. از سوی دیگر، رانندگان نیز با قبول درخواست سفرهای لاین، تا ۲۰ درصد افزایش درآمد خواهند داشت.
روابط عمومی تپسی با توضیح در مورد سازوکار این سرویس گفت: «هدف از راهاندازی سرویس لاین، ارائه خدمات تاکسی آنلاین با هزینه کمتر است. دیگر سرویسهای مشابه که در حال حاضر فعالند، کیفیت و خدماتی متفاوت با تاکسی آنلاین دارند و به نوعی مشابه تاکسی خطی هستند؛ در واقع مسافر برای استفاده از این سرویسها، باید در مکان خاصی سوار و پیاده شود؛ اما در سرویس تپسی لاین، مسافر در مبدا و مقصد خودش سوار و پیاده خواهد شد و به دلیل داشتن همسفر، هزینه کمتری نیز پرداخت خواهد کرد.»
سرویس تپسی لاین که اولین بار در سال 97 توسط تپسی ارائه شده بود، با همهگیری کرونا و برای حفظ سلامت راننده و مسافرین، متوقف شد. حالا در آستانه سال نو، بار دیگر تپسی سرویس لاین را در دسترس مسافران قرار داده است تا بتوانند با هزینه کمتر، از مزایای استفاده از تاکسی آنلاین بهرهمند شوند. از آنسو خبر میرسد که دیگر بازیگر این حوزه یعنی اسنپ نیز بهزودی سرویس سفرهای اشتراکی خود را فعال خواهد کرد؛ سرویسی که احتمالا با نام اسنپلاین شناخته خواهد شد.
به نظر میرسد ورود تاکسیهای اینترنتی به این حوزه نه تنها حاصل مشکلات اقتصادی در جامعه است بلکه از سویی دیگر بر اساس تکیه بر سواد مالی قصد دارد با استفاده از توسعه فناوری به بهبود شرایط ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک کند.