ضرغامی: گردشگری و موسیقی لازم و شادی‌آفرین است

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:29
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شادی ابزارهای مختلفی دارد و یکی از ابزارهای مشروع و درست استفاده از موسیقی اصیل و ملی است که بتواند هویت و فرهنگ ما را حفظ کند، گردشگری و موسیقی می‌تواند در جامعه شادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی عصر پنجشنبه در آیین بازگشایی مجدد هتل آپادانا در مرودشت اظهار کرد: کنسرت و موسیقی برای جامعه تهدید نیست بلکه فرصت است؛ هرجا مردم هستند و شادی هست حتما در آنجا فرصت‌های ارزشمندی برای کشور است.

وی با قدردانی از سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی تصریح کرد: از طرف من آقای عقیلی به عنوان سفیر میراث فرهنگی انتخاب شده که امیدوارم مجموعه ای از کنسرت‌های شادی آفرین را در همین مجموعه و در کنار تخت جمشید برای مردم برگزار کند.

ضرغامی در خصوص بازگشایی مجدد هتل آپادانا نیز اظهار داشت: این مجموعه در گذشته در کنار تخت جمشید افتتاح اما مدت‌ها تعطیل و بلا استفاده مانده بود، جا دارد که از سرمایه‌گذاری که برای تکمیل این مجموعه تلاش کرده تشکر و قدردانی ویژه‌ شود زیرا این هتل هم اکنون مجموعه آبرومندی شده که می‌تواند فعالیت خود را شروع کند.

ضرغامی ادامه داد: شهرستان مرودشت از ظرفیت‌های بالای میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است و برخی از ظرفیت‌های بی بدیل استان فارس در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هنوز مغفول مانده است که حتما در سفرهای دیگر به این استان برای معرفی و استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر ضرورت نامگذاری روزی به نام مرودشت در تقویم گردشگری کشور ادامه داد: این شهرستان تاریخ کهنی دارد و از ریشه‌های ارزشمند فرهنگی ملت ایران و کل بشریت پاسداری  می کند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.