توییتر بالاخره شناسه اکانت رسمی خود را به X@ تغییر داد

دیجیاتو چهارشنبه 04 مرداد 1402 - 10:32
پس از تغییر لوگوی توییتر، حالا نوبت به شناسه کاربری اکانت رسمی این شبکه اجتماعی رسیده است تا به X@ تغییر کند. The post توییتر بالاخره شناسه اکانت رسمی خود را به X@ تغییر داد appeared first on دیجیاتو.

توییتر چند روز پیش لوگوی خود را از نماد پرنده به حرف ایکس تغییر داد و در صفحه رسمی‌اش هم از همین نام نمایشی استفاده کرد. اما هندل یا شناسه کاربری این صفحه تازه امروز از Twitter@ به X@ تغییر یافته و هندل Twitter@ نیز غیرفعال شده است. شماری از دیگر صفحات مربوط به این شبکه اجتماعی هم اکنون به جای توییتر از نام و هندل X استفاده می‌کنند.

به‌گزارش تک‌کرانچ، هندل X@ تاکنون به شرکت Orange Photography تعلق داشت و تا چند روز پیش گفته شده بود که توییتر تماسی با آن‌ها برقرار نکرده است. ولی این هدل امروز به x12345678998765@ تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که این شرکت هندل X را به توییتر فروخته است یا نه.

برخی از دیگر اکانت‌های توییتر هم هندل خود را تغییر دادند

توییتر همچنین هندل‌هایی نظیر TwitterSupport ،Twitter Dev و TwitterAPI را داشت که حالا به Support ،Xdevelopers و API تبدیل شده‌اند. در عکس پروفایل همه آن‌ها هم می‌توانیم لوگوی ایکس جدید این شرکت را ببینیم. با این همه، هندل اکانت‌های منطقه‌ای مثل توییتر ژاپن یا هند هنوز به X تبدیل نشده‌اند. سرویس اشتراکی توییتر بلو هم حالا با هندل XBlue@ فعالیت است. اما در صفحه About وب‌سایت این شرکت همچنان از نام توییتر بلو استفاده شده است.

در مجموع باید گفت که تغییر برند توییتر به ایکس چندان ایده‌آل و تمیز نبوده است و هنوز در گوشه و کنار این پلتفرم می‌توان نام قبلی این شرکت را مشاهده کرد.

توییتر ساعاتی پیش لوگوی X را هم اندکی تغییر داد و از خطوط برجسته‌تر در آن استفاده کرد. اما ایلان ماسک خیلی سریع اعلام کرد که این تغییر را لغو می‌کند چون لوگوی قبلی را بیشتر دوست داشته است. بااین‌حال، او وعده داد که تغییرات تدریجی در طول زمان رخ خواهد داد.

رویترز پیش‌تر در گزارشی گفته بود که شرکت‌های زیادی نشان تجاری X را ثبت کرده‌اند و توییتر به احتمال زیاد با مشکلات حقوقی مواجه خواهد شد. از طرف دیگر، تحلیل‌گران به بلومبرگ اعلام کرده‌اند که این تغییر برند میلیاردها دلار به توییتر زیان وارد می‌کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.