تیک تاک برای جلوگیری از ممنوعیت خود در اروپا 1.3 میلیارد دلار هزینه می‌کند

دیجیاتو دوشنبه 20 شهریور 1402 - 13:01
در حالی که سیاستمداران اروپایی نگران انتقال داده‌ها توسط TikTok هستند، این شرکت قصد دارد چند مرکز داده در اروپا تأسیس کند. The post تیک تاک برای جلوگیری از ممنوعیت خود در اروپا 1.3 میلیارد دلار هزینه می‌کند appeared first on دیجیاتو.

تیک تاک در سال جاری روند پرحاشیه‌ای را پشت سرگذاشته است. ابتدا استفاده از این برنامه برای کارمندان دولت فرانسه ممنوع شد و سپس مونتانا به‌عنوان اولین ایالت آمریکا آن را ممنوع کرد. پس از آن نیز نیویورک و اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدات امنیتی تصمیمات مشابهی گرفتند. حالا در گزارشی گفته شده که شرکت چینی ByteDance مالک تیک‌تاک برای اطمینان دادن به دولت‌های اروپایی، قصد دارد 1.3 میلیارد دلار برای ساخت سه مرکز داده جدید در ایرلند و دانمارک هزینه کند.

همانطور که نشریه Wired در گزارش خود توضیح می‌دهد، با وجود این مراکز داده، تا پایان سال 2024 داده‌های کاربران تیک تاک در اتحادیه اروپا ثبت خواهد شد و حوزه قضایی آن‌ها را ترک نخواهد کرد.

تلاش تیک تاک برای جلوگیری از ممنوعیت در اروپا

تیک تاک طرح خود را با عنوان Project Clover معرفی کرده است و با برنامه پرهزینه خود تلاش دارد تا ثابت کند که این پلتفرم قوانین اتحادیه اروپا در مورد انتقال داده‌ها را زیر پا نمی‌گذارد و داده‌های حساس کاربران را به چین ارسال نمی‌کند.

با این حال برنامه ByteDance ممکن است کافی نباشد، زیرا در حال حاضر بخش‌هایی از اتحادیه اروپا و بریتانیا نسبت به فناوری چین سوءظن دارند و مقامات ارشد اطلاعاتی درباره تهدیدات درحال‌افزایش چین در فضای سایبری هشدار داده‌اند.

«موریتز کورنر»، یکی از اعضای آلمانی پارلمان اروپا می‌گوید:

«تیک تاک چندین خطر غیرقابل قبول برای کاربران اروپایی به همراه دارد، از جمله دسترسی به داده‌ها توسط مقامات چینی، سانسور و ردیابی روزنامه‌نگاران.»

او در ادامه می‌گوید:

«Project Clover گامی در جهت درست است، اما همچنان تضمین نمی‌کند که داده‌های اروپایی درخواست‌شده توسط مقامات چینی به این کشور منتقل نشوند. درست مانند غول‌های فناوری ایالات متحده، تیک تاک بین الزامات قانونی متفاوت گرفتار شده است. این شرکت باید از قوانین چین پیروی کند و در عین حال برای پیروی از قوانین اتحادیه اروپا نیز تلاش کند.»

تیک تاک حدود 150 میلیون کاربر اروپایی دارد که بسیاری از آن‌ها کاملاً به این پلتفرم ویدیوی کوتاه متعهد هستند و طبق داده‌هایی که توسط این شرکت ارائه شده، روزانه حدود 90 دقیقه از زمان خود را صرف این برنامه می‌کنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.