سومین نمایشگاه «باز باران» با آثار خوشنویسی و گرافیک

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:32
سومین نمایشگاه و ورکشاپ «باز باران» با حضور هنرمندان خوشنویس، نقاشیخط کار و طراحان گرافیک روز جمعه ۱۴ مهر در عمارت کوشک سلیمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت گرامیداشت هفته خوشنویسی، سومین دوره نمایشگاه و کارگاره «باز باران» با حضور حدود یکصد تن از هنرمندان خوشنویس، نقاشیخط کار و طراحان گرافیک در عمارت کوشک امیرسلیمانی واقع در بوستان آزادگان تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر برگزار می‌شود.سومین نمایشگاه «باز باران» با آثار خوشنویسی و گرافیک 

عظیم فلاح هنرمند خوشنویس و نقاشیخط کار و دبیر این رویداد هنری، گفت: دو دوره پیشین «باز باران» یک محور اجتماعی را دنبال می‌کرد که کمک به بیماران سرطانی بود؛ بدین صورت که بخشی از عواید حاصل از فروش محصولات این رویداد به درمان بیماران سرطانی اختصاص یافت.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته خوشنویسی و هفته تهران به عنوان محور‌های اصلی در این دوره، بیان کرد: هنر در هر شکل و قالب، می‌تواند زبان گفتگو باشد. اجرای یک رویداد هنری در عمارت کوشک امیرسلیمانی که از زمان قاجار در جنوب تهران به یادگار مانده، علاوه بر فضای متناسبی که برای خلق اثر هنری ایجاد می‌کند، در شناخته شدن این بنای قدیمی هم تاثیرگذار است.

این هنرمند درباره دلیل انتخاب چتر برای نوشتن تشریح کرد: بستر کار هنرمند صرفا کاغذ و یا بوم نیست؛ هنرمند می‌تواند بر روی هر یک از اشیاء اطرافش تاثیر بگذارد. همیشه خوشنویسان و نقاشان روی صفحه‌ای مسطح و سفید کار می‌کنند، اینبار باید هنرشان را روی یک شی نامسطح و البته با رنگ بندی متنوع پیاده کنند. این چالش‌ها بین ذهن و ابزار، قطعا در مسیر پیشرفت هنرمند موثر خواهد بود.

وی افزود: از طرفی همزمانی هفته خوشنویسی با هفته تهران، ما را بر آن داشت که از زبان هنر برای رفع مشکلات شهرمان قدم برداریم. یکی از معضلات اصلی در تهران همواره مسئله هوای آلوده می‌باشد. هنرمندان تصمیم گرفتند تا با نوشتن بر روی چتر و خلق چتر‌های زیبا و رنگارنگ، مردم را نسبت به افزایش آلودگی هوا در فصول پاییز و زمستان حساس‌تر و آن‌ها را به تلاش برای داشتن هوایی پاک و بارش‌های متداول در پایتخت تشویق کنند.سومین نمایشگاه «باز باران» با آثار خوشنویسی و گرافیک

فلاح یادآور شد: طبق رویه دو سال گذشته، بخشی از عواید فروش دوره سوم «باز باران» نیز به بیماران سرطانی اختصاص می‌یابد.

نمایشگاه و کارگاه «باز باران» با مشارکت شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۱۵، روز جمعه ۱۴ مهر در عمارت کوشک امیرسلیمانی برگزار می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.