تحول در ساختار، موضوع اصلی همایش مدیران هسته‌های گزینش

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:23
همایش یک روزه مدیران هسته‌های گزینش تابعه وزارت کشور صبح چهارشنبه با تاکید بر تحول در تشکیلات و ساختار این مراکز به عنوان یک شبکه سراسری، منطقی، معقول و مستدل آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد مومنی راد دبیر هیات عالی گزینش کشور در افتتاحیه این همایش، گزینش را از یادگار‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظل العالی) به این موضوع اظهار کرد: ساختار و تشکیلات هسته‌های گزینش در سراسر کشور باید متحول شود تا به جایگاه شایسته نظام اسلامی برسیم.
 
وی با اشاره به مشکلاتی که هسته‌های گزینش با آن مواجه بوده اند از جمله بی مهری‌های انجام شده در برخی دولت‌ها نسبت به این تشکیلات افزود: باید از فناوری روز برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم و در این راستا در سال جاری برای نخستین بار هسته‌های گزینش از فضای مجازی استفاده کردند.
تحول در ساختار، موضوع اصلی همایش مدیران هسته‌های گزینش
دبیر هیات عالی گزینش کشور با تاکید براینکه برای احراز صلاحیت سرمایه‌های انسانی باید تنها به روش‌های سنتی متکی نبود، ادامه داد: باید در معیار‌ها و ضوابط گزینش تحول ایجاد کرد و با توجه به تغییر‌ها در سبک زندگی باید گزینشگران به گونه‌ای عمل کنند تا از همه فناوری‌های روز و پیشرفت‌های علمی بهره گرفته شود.
 
مومنی راد با اشاره به اینکه احراز صلاحیت منابع انسانی کاری سخت و پیچیده و پر مسوولیت است، گفت: آموزه‌های دینی به ما همواره متذکر می‌شوند که انسان، محور پیشرفت در همه امور است.
 
وی گزینشگران را به رسیدن به بصیرت قلبی و خودسازی در راستای انجام وظیفه فراخواند و گفت: باید مردم در رابطه با کار گزینش اقناع شوند و اعتماد عمومی مورد توجه قرار گیرد.
 
میکاییل راسخی، معاون وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت کشور نیز در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را توجه به سرمایه‌های انسانی، بهره گیری از تجربیات و رسیدن به هدف سلامت اداری و ارتقای بهره وری عنوان کرد.
 
وی با اشاره به رهنمود‌های وزیر کشور و تعریف چهار کارویژه تحت عنوان " تبسم " (تحول - بهره وری - سلامت اداری و مردمی سازی دولت) گفت: یکی از محور‌های کار ویژه آموزش و بهره وری هسته‌های گزینش در جهت ارتقا سلامت اداری است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، مدیریت دانش را در هسته‌های گزینش با اهمیت خواند و گفت: مدیریت دانش در سطح کشور و تمام سطوح استانداری‌ها اجراشده و بر اساس سامانه طراحی شده نخستین پودمان در این راستا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
راسخی در ادامه به برنامه ریزی راهبردی در راستای وظایف خطیر هسته‌های گزینش اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری در بستر هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مردمی سازی امور در این راستا مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: در حوزه آموزش در دو سال اخیر و توسط هیات مرکزی گزینش وزارت کشور ۵۳ دوره برگزار شده که یک هزارو ۵۴۲ نفر در آن شرکت داشته اند.
 
در نوبت صبح این همایش تعدادی از مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌های تابعه وزارت کشور پیشنهاداتی در راستای ارتقا جایگاه این مرکز در استان‌ها، تغییر در ساختار هسته‌های گزینش و توجه به منابع انسانی ارائه کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.