کشت سه هزار هکتار گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

مشرق نیوز چهارشنبه 19 آذر 1399 - 02:31
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان، گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی به سه هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش مشرق، حسین برزگر، با اشاره به اینکه ظرفیت توسعه و کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: تعداد گونه‌های گیاهان آندمیک و دارویی در استان به وفور یافت می‌شوند.

وی افزود: یک هزار و ۴۵۰ هکتار سطوح گیاهان دارویی در استان وجود دارد که توسعه کشت زعفران و گل محمدی از مهمترین برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید:

از فواید شگفت انگیز روغن کرچک چه می‌دانید؟

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان، بیان کرد: به دنبال این هستیم که سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان به سه هزار هکتار برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان باید دنبال خریدار بود و از شرکت‌هایی که می‌توانند در زمینه تولیدات لوازم بهداشتی، اسانس و … فعالیت کنند، دعوت می‌شود به عنوان پیمانکار در استان حاضر شود که ظرفیت‌های بالقوه در استان برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون کشت زعفران مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است و هر سال سطح زیر کشت این محصول افزایش می‌یابد.

منبع: مهر

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.