گوگل به نتایج جستجوی AI Overviews تبلیغات اضافه می‌کند

دیجیاتو چهارشنبه 02 خرداد 1403 - 14:32
گوگل می‌گوید این تبلیغات فقط در صورتی نمایش داده خواهند شد که مرتبط با اطلاعات کشف‌شده توسط هوش مصنوعی باشند. The post گوگل به نتایج جستجوی AI Overviews تبلیغات اضافه می‌کند appeared first on دیجیاتو.

گوگل قصد دارد به ویژگی «AI Overviews» که هفته گذشته در جریان رویداد Google I/O 24 معرفی شده بود، تبلیغات اضافه کند. غول موتور جستجو ضمن اعلام این موضوع که کاربران طی آزمایش‌های قبلی، نمایش تبلیغات را مفید دانسته‌اند، می‌گوید که تبلیغات فقط در صورتی نمایش داده خواهند شد که مرتبط با اطلاعات کشف‌شده توسط هوش مصنوعی باشند.

براساس پست منتشرشده در وبلاگ گوگل، این شرکت اعلام کرده که به‌زودی آزمایش تبلیغات «جستجو و خرید» را در AI Overviews موتور جستجوی خود آغاز خواهد کرد. ظاهراً این تبلیغات با عنوان «Sponsored» در یک بخش جدید نمایش داده می‌شوند. همچنین آن‌ها فقط زمانی نمایش داده خواهند شد که با نتایج جستجوی کاربران و اطلاعاتی که هوش مصنوعی موفق به جمع‌آوری آن‌ها شده، مرتبط باشند.

نحوه نمایش تبلیغات در گوگل «AI Overviews»

AI Overviews

به عنوان مثال، اگر به‌دنبال راه‌هایی برای از‌بین‌بردن چین و چروک لباس‌های خود باشید، درحالی‌که ویژگی هوش مصنوعی «AI Overviews» چند راه‌حل سریع و وب‌سایت را به شما ارائه می‌کند، تبلیغات را نیز در پایین‌ترین بخش نتایج فهرست می‌کند.

همچنین تبلیغ‌کنندگانی که قبلاً از کمپین‌های خاص گوگل استفاده کرده‌اند، به‌طور خودکار واجد شرایط ظاهرشدن در این دسته از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود. گوگل می‌نویسد:

«همانطور که به جلو می‌رویم، به آزمایش و یادگیری قالب‌های جدید ادامه می‌دهیم و از تبلیغ‌کنندگان و صنعت بازخورد دریافت می‌کنیم.»

علاوه‌براین، گوگل از آزمایش قبلی و بازخورد کاربران به‌عنوان بخشی از تصمیم خود برای پیاده‌سازی تبلیغات یاد می‌کند. این شرکت در این رابطه می‌گوید:

«ما شنیده‌ایم که مردم تبلیغاتی را که در بالا و پایین AI Overviews نشان داده می‌شوند، مفید می‌دانند.»

تبلیغات AI Overviews قرار است ابتدا با کاربران مستقر در ایالات‌متحده شروع به کار کند و سپس در دسترس مناطق دیگر قرار گیرد. بااین‌حال، گوگل هنوز اعلام نکرده است که این کار چه زمانی آغاز می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.