گزارش عملکرد سوپرمارکت‌ اسنپ منتشر شد؛ رشد ۵۰ درصدی سبد خرید کاربران

دیجیاتو سه شنبه 29 خرداد 1403 - 13:19
«سوپرمارکت اسنپ»، گزارش عملکرد یک ساله فروشگاه‌های همکار خود را به منتشر کرده است. این گزارش در سه فصل، عملکرد فروشندگان، رفتار کاربران و راهکارهایی The post گزارش عملکرد سوپرمارکت‌ اسنپ منتشر شد؛ رشد ۵۰ درصدی سبد خرید کاربران appeared first on دیجیاتو.

«سوپرمارکت اسنپ»، گزارش عملکرد یک‌ساله فروشگاه‌های همکار خودش را منتشر کرده است. این گزارش در سه فصل، عملکرد فروشندگان، رفتار کاربران و راهکارهایی برای فروش بیشتر در پلتفرم سوپرمارکت اسنپ را بررسی کرده است.

همکاری ۵ هزار فروشگاه با سوپرمارکت اسنپ

از نیمه دوم ۱۴۰۱، دو سرویس «اسنپ اکسپرس» (سفارش آنلاین از سوپرمارکت‌های محلی و زنجیره‌ای) و «اسنپ مارکت» (سفارش آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرستار) با عنوان سوپرمارکت اسنپ با هم ادغام شدند. این گزارش مدعی است نتیجه این هم‌افزایی ارائه سرویسی باکیفیت‌تر به کاربران این پلتفرم بود. 

 براساس اعلام سوپرمارکت اسنپ، تاکنون بیش از ۵ هزار فروشگاه در ۳۱ استان کشور با این پلتفرم همکاری کرده‌اند که در نتیجه این همکاری بیش از ۷ میلیون کاربر حداقل یک بار از خدمات آنلاین فروش کالاهای سوپرمارکتی بهره‌مند شده‌اند. 

رکوردهای سوپرمارکت اسنپ در یک‌سالگی

در بخشی از این گزارش،‌ به رکوردها و دستاوردهای سوپرمارکت اسنپ در سال ۱۴۰۲ اشاره شده است.

ساعت ۱۹ روز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ فروشگاه‌های همکار سوپرمارکت اسنپ موفق شدند، عملیات جمع‌آوری و ارسال ۸۰ هزار کالای سوپرمارکتی را با موفقیت انجام بدهند. برای ارسال این تعداد کالا تقریباً به همکاری ۱۰ هزار پیک موتوری نیاز بوده است.

میانگین فروش آنلاین فروشگاه‌های برتر پلتفرم در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بوده است. البته این آمار بدون درنظرگرفتن فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فقط مربوط به فروشگاه‌های محلی‌ است. همچنین بالاترین فروش سالانه مربوط به یکی از فروشگاه‌های همکار در استان تهران با ۴۲ میلیارد تومان فروش در سال بوده است. 

رشد تعداد سفارش‌ها در اسفند ۱۴۰۲، نسبت به اسفند ۱۴۰۱، بیش از ۵۰ درصد بوده و یکی از فروشگاه‌های همکار در شهر اصفهان موفق به ثبت رشد ۱۵ برابری تعداد سفارش‌ها در یک سال شده است.

تحلیل رفتار کاربران سوپرمارکت اسنپ

براساس داده‌های فصل دوم این گزارش‌ که به تحلیل رفتار کاربران می‌پردازد، بزرگ‌ترین سبد خرید شامل ۲۴۷ قلم کالا بوده و گران‌ترین سبد خرید از فروشگاه‌های همکار ۴۵ میلیون تومان ارزش داشته است. 

سبد خرید کاربران سوپرمارکت اسنپ به‌طور میانگین شامل ۷ قلم کالا بوده و ارزش ریالی این سبدها در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد کرده است. همچنین کاربران ماهانه بیش از ۲۳ میلیون قلم کالا از میان تنوع کالایی موجود در این پلتفرم سفارش داده‌‌اند.

مطالعه رفتار خرید کاربران نشان می‌دهد بیشتر خریدهای سوپرمارکتی در تعطیلات پایان هفته اتفاق می‌افتد. روزهای پنج‌شنبه و جمعه پرسفارش‌ترین روزهای هفته کاربران این پلتفرم بوده است.

پرفروش‌ترین کالاهای این پلتفرم به‌ترتیب نوشابه ۱.۵ لیتری کوکاکولا، اسنک چی‌توز و شیر کم‌چرب ماهشام بوده است. 

آمار این گزارش نشان می‌دهد گروه‌ کالاهای تنقلات، لبنیات و نوشیدنی‌ها میان کاربران سوپرمارکت اسنپ پرطرف‌دارتر است. 

همچنین در بخش پایانی این گزارش، راهکارهایی با محوریت داده‌ها برای فروش بیشتر در پلتفرم در اختیار فروشندگان قرار داده شده است.

نسخه کامل گزارش عملکرد سوپرمارکت اسنپ را می‌توانید اینجا بخوانید.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.