در گفتگو با مدیرمارکتینگ دیوار بررسی شد: اهداف و دستاوردهای کمپین پرداخت امن

دیجیاتو شنبه 13 اردیبهشت 1404 - 17:36
تلاش‌های دیوار برای آگاهی‌رسانی و مقابله با وقوع کلاهبرداری The post در گفتگو با مدیرمارکتینگ دیوار بررسی شد: اهداف و دستاوردهای کمپین پرداخت امن appeared first on دیجیاتو.

پلتفرم دیوار به دلیل ماهیت خاصی که دارد و به عنوان واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان کالاها و خدمات مختلف، فرایند معامله را تسهیل می‌کند، همیشه با معضلی به‌نام کلاهبرداری هم مواجه بوده است. به همین دلیل آگاهی‌بخشی در این زمینه را همواره در دستور کار داشته است.

این شرکت اواخر سال گذشته نیز کمپینی را به اجرا درآورد تا کاربران را با ویژگی «پرداخت امن» خود آشنا کند.

ویدئوی گفتگو با مدیر مارکتینگ دیوار را ببینید:

دیجیاتو در گفتگوی اختصاصی با «عارفه تیموری»، مدیر مارکتینگ دیوار، جزئیات کمپین پرداخت امن این پلتفرم را بررسی کرده است. این کمپین در بهمن ۱۴۰۳ اجرا شد و افزایش آگاهی کاربران و میزان استفاده از سرویس پرداخت امن را هدف قرار داده بود.

مدیر مارکتینگ دیوار در این باره توضیح می‌دهد: «تحقیقات اولیه ما نشان می‌داد بسیاری از کاربران یا از وجود این سرویس بی‌اطلاع بودند یا نحوه استفاده از آن را به خوبی نمی‌دانستند. این موضوع ما را بر آن داشت تا کمپینی طراحی کنیم که هم آگاهی‌بخشی کند و هم مزایای این سرویس را به شکلی ملموس نمایش دهد.»

بر اساس داده‌های تحلیل شده توسط تیم مارکتینگ دیوار، ۷۰ درصد کاربران این پلتفرم را آقایان و ۷۲ درصد را افراد بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند. تیموری درباره استراتژی خلاقانه این کمپین می‌گوید: «با استفاده از این اطلاعات و سایر اطلاعاتی که در اختیار داشتیم، سه شخصیت اصلی شامل یک خانم ۳۰ و اندی ساله، یک آقای  و اندی۴۰ ساله و یک آقای ۶۰ ساله را طراحی کردیم تا سناریوهای واقعی کلاهبرداری و مزایای استفاده از پرداخت امن را به کاربران نشان دهیم.»

این کمپین از طریق کانال‌های مختلفی از جمله پستچی دیوار (درون پلتفرمی) و شبکه‌های اجتماعی، آپارات و تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند یکتانت (بیرون پلتفرمی) به کاربران عرضه شد. به گفته تیموری،‌هزینه اجرای این کمپین بین ۷ تا ۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته او، بررسی‌های دیوار نشان می‌دهد که پس از اجرای این کمپین، آگاهی کاربران درباره پرداخت امن ۳۰ درصد و میزان استفاده روزانه از این سرویس ۱۲ درصد رشد کرده است.

به گفته تیموری، دیوار پیش از این نیز کمپین‌هایی برای افزایش آگاهی در مورد کلاهبرداری اجرا کرده بود. یکی از آنها که به صورت گیمیفیکیشن اجرا شد، موجب کاهش ۱۷ درصدی کلاهبرداری از کسانی شده که در این بازی شرکت کرده بودند.

تیموری در پاسخ به این سوال که دیوار چه مسئولیتی در قبال امنیت کاربران احساس می‌کند، توضیح می‌دهد: «ما به عنوان یک پلتفرم نمی‌توانیم بر تمام مراحل معامله نظارت داشته باشیم، اما با ترکیب اقدامات فنی و آموزشی تلاش می‌کنیم امنیت کاربران را افزایش دهیم. تنها در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان در قالب کمپین‌های اطلاع‌رسانی برای این منظور هزینه شده است.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.