ماته ریماک، مدیرعامل بوگاتی ریماک که نامی برای خود دست و پا کرده، برخی از هیجانانگیزترین خودروهای برقی موجود در بازار را توسعه داده است. با این حال، صعود او به موفقیت با یک بیامو E۳۰ ساده و یک موتور سوخته آغاز شد. مدتها قبل از Concept_One و نورا، او یک بیامو سری ۳ مدل ۱۹۸۳ را مجهز به موتور الکتریکی کرد و نام مستعار هیولای سبز را برای آن برگزید. این خودرو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت در سال ۲۰۱۱، عنوان سریعترین خودروی برقی از نظر شتاب را به دست آورد.
به گزارش خبرآنلاین، ماته ریماک در طی چند سال، بیامو های متعددی را خریداری کرده است، از جمله M۵ E۳۹ و M۳ E۳۰ Sport Evolution. این کارآفرین کروات همچنین در حال رانندگی با هر چیزی از Z۴ M Coupe تا F۹۰ M۵ Competition دیده شده است. او حتی یک M۳ CSL E۴۶ و یک M۶ E۶۴ با موتور V-۱۰ نیز داشته است، بنابراین میتوان با اطمینان گفت که او علاقه خاصی به بیامو دارد. با این حال، یک خودرو در گاراژ او با نشان متفاوت وجود دارد: یک فولکسواگن، البته نه هر فولکسواگنی.
مدیرعامل ۳۷ ساله بوگاتی ریماک، صاحب و راننده یک گلف R۳۲ MkV پنج در است که مجهز به گیربکس شش سرعته DSG و یک ریموت کنترل است که تفاوت چندانی با بوگاتی ویرون ندارد. در گذشته، فولکسواگن این خودروی مجهز به موتور VR-۶ را با گیربکس دستی شش سرعته و پیکربندی سه در نیز عرضه میکرد. او در حالی که این خودرو را همینطور که هست دوست دارد، معتقد است که یک بازسازی با تمرکز بر ارتقاء کیفیت داخلی و افزودن فناوری اتصال، آن را به یک هاچبک اسپرت شگفتانگیز تبدیل خواهد کرد.
ماته ریماک گروه فولکسواگن را متقاعد کرد که جانشین بوگاتی شیرون را به یک شاسیبلند الکتریکی تبدیل نکند. داستان از این قرار بود که فولکسواگن قصد داشت تا یک خودروی برقی در کلاس شاسیبلند از برند بوگاتی عرضه کند، اما وقتی از ریماک خواسته شد تا کنترل را به دست بگیرد، او به جای آن، ساخت یک هایپرکار دیگر را تایید کرد. نتیجه این تصمیم، ساخت مدل توربیون بود که دارای یک موتور V-۱۶ تنفس طبیعی ۸٫۳ لیتری است.
منبع: motor۱